Významný online pomocník Google Analytics

Zaměřte se na analytiku, vyplatí se to

rady a tipyonline marketingonline marketing nástroje


Po delší době bych se rád věnoval analytickému tématu, a proto jsem nachystal článek pro ty, kteří tak trochu tápou a nevědí, co se dá na webu, blogu či e-shopu sledovat.

V prvé řadě čerpejte data z důvěryhodných zdrojů. V Česku je nejvíce webovek pod drobnohledem nástroje Google Analytics, případně Toplist. Vzhledem ke své profesi marketingového on-line specialisty preferuji všemi známý nástroj Google Analytics (dále jako GA), pokud však chcete dostat na web např. počítadlo, tak lze využít i Toplist. 

Informace o vašem publiku

Zjistěte si, kdo k vám na web chodí. Ať už se jedná o demografické údaje, věk, připojení, zájmy nebo zařízení, ze kterého k vám návštěvník dorazil. Budete tak mít souhrnný přehled o svých zákaznících.

Míra okamžitého opuštění stránek

Bounce rate neboli míra okamžitého opuštění stránek sleduje, že uživatel otevřel jedinou stránku na vašem webu a následně z ní odešel, aniž by u vás brouzdal dále. Webové stránky a e-shopy povětšinou usilují o co nejmenší procento opuštění. Naopak u blogů je rychlý odchod z webu běžnou praxí, a to zejména z toho důvodu, že čtenář většinou přichází kvůli jednomu konkrétnímu tématu a málokdy se zdrží déle.

Konverzní poměr

Ten lze považovat za základní parametr ve světě internetového podnikání. Pokud váš e-shop nedosahuje ani jednoho procenta konverze, tak je rozhodně na místě poradit se s online specialistou. Zkuste využívat veškeré funkce GA a nevyhýbat se modulu e-commerce, který vám pomůže sbírat bližší informace o vašich objednávkách (obrat, skladové jednotky atd.).

Akviziční data

Zahrnují informace o návštěvníkovi a původního zdroje. Zjistíte tak, jestli k vám návštěvník přišel z organického či placeného vyhledávání, přes newsletter nebo třeba ze sociálních sítí.

Cesta zákazníka

Jak zjistit o vašich návštěvnících co nejvíce? Kdy na váš web nebo e-shop chodí, kdy a proč se vrací? Stanovte si cíle v Google Analytics, protože správné nastavení je jedním z kroků k úspěšnému odhalení problémů na webu. Použití cílů se skvěle hodí pro sledování homepage, detailu produktů, košíku, pohybech při objednávce nebo registraci.

Nezapomeňte však, že všechna tato data jsou citlivá a je třeba je chránit. Dejte také veřejnosti vědět, třeba pomocí tzv. cookies lišty, že informace o návštěvnících sbíráte.