16 / 07 / 2021
Google Analytics 4 je tady!
S nasazením však vyčkejte, než získáte více informací
Google Analytics (GA) je analytický nástroj z dílny Google, známý pod názvem Universal. Ten umožňuje jednoduše zjistit nejdůležitější data o webu či e-shopu, ať už se jedná návštěvnost a zobrazení stránek, měření hodnot objednávek nebo třeba odkud přichází uživatelé na web. Nová uprgadovaná verze, Google Analytics 4, je ale trochu oříšek, a to nejen pro majitele e-shopů, ale i pro marketéry. Proč?
Největším aktuálním problémem je, že když se v současné době do Google Analytics zaregistrujete, nevědomky vás systém navede rovnou na novinku GA4. Z toho pak vyvstává mnoho dotazů od uživatelů, kteří neví, kde a jak službu nastavit.
Lze ještě zaregistrovat starou verzi Universal?
Při registraci dávejte pozor na možnosti, které se vám nabízí. V této části je zapotřebí rozkliknout „rozšíření možnosti“ a vybrat starší verzi Universal nebo případně obojí.
Proč se Google Analytics 4 prozatím neuchytil?
Osobně novou službu zatím eviduji jako takovou beta verzi, protože se stále objevují různé nedostatky, které komplikují marketingové aktivity, a proto se aktuálně přikláním GA4 nepoužívat. Služba totiž například neumožňuje nastavování filtrů a jiných funkcí pro ideální práci s daty.
V neposlední řadě je verze číslo 4 oproti té předchozí graficky přeskládaná, a hlavně – data nejsou postavená na základě návštěvnosti, ale opírají se o události. Nadefinujete si tedy nekonečné množství svých vlastních událostí a budete sledovat či považovat za akci opravdu cokoliv, co udělá uživatel na vašem webu či e-shopu.
Ačkoli nová verze není úplně v plenkách, upgrade nedoporučuje ani příliš odborníků. Dokonce ani u velkých platforem, Shoptetu či dalších poskytovatelů zatím nepozoruji nějaké zásadní posuny a podporu Google Analytics 4.
Pokud ale přeci jen přemýšlíte nad GA4, doporučuji vám vyčkat s nasazením, než budou k dispozici tutoriály pro české prostředí a také první případové studie, které doporučí směr, jak novou verzi vlastně nasadit a uchopit. Je jen otázkou času, kdy se objeví samotná podpora systémů a kdy si i my marketéři najdeme tu nejlepší cestu, jak „čtyřku“ používat.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Google Analytics 4 je tady!
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)