Víte, jak nastavit nové Google Analytics 4?

Marek Wiener 04 / 05 / 2022

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Víte, jak nastavit nové Google Analytics 4?

Tipy pro vychytané používání „čtyřek“

Dneska bych rád navázal na článek o přechodu na Google Analytics 4. Vypíchl jsem pro vás ty nejdůležitější oblasti v nových GA4, které je třeba mít pod palcem. Pamatujte, že napojením Google Analytics na váš web či e-shop nastavení nového GA nekončí. Doporučuji projít vše, co znáte ze starší verze Universal.

Po založení „čtyřek“ se určitě podívejte na nastavení výpočtu relací  – já je mám nastavené na 30 minut. Klidně to můžete mít stejně, ale pozornost určitě zaslouží relace se zapojením, která je stanovena defaultně na 10 minut. Jde vlastně o známý Bounce rate (míru opuštění) z Universalu. Pokud tedy chcete dosahovat nějakých standardních hodnot, je dobré si přenastavit relaci na 20 až 30 minut.
Berte v potaz práci s datovými streamy. Základní přehledy nejsou úplně optimální, ale nebojte, postupně se budou v GA4 objevovat nové smysluplnější dashboardy.
Velmi důležitou úpravou je ukládání dat, proto přepněte ze 2 měsíců na maximální hodnotu, a to 14 měsíců. Také věnujte pozornost shromažďování dat o návštěvách z webů či aplikací a aktivujte si Google Signals
Pokud využíváte Google Ads, Google Merchant Center či Google Search Console, můžete je v klidu propojit. 
V neposlední řadě také s klienty tvořím seznam nežádoucích zdrojů (např. platební brány), což známe už ze služby Universal. Jde o situace, kdy se objednávka přiřadí například pod zdroj platební brány, avšak my následně nedovedeme vyhodnotit, odkud zákazník dorazil.

Google Analytics 4 se neustále vyvíjí, takže se této problematice určitě věnujte a postupně nastavujte dostupné novinky. Níže tedy shrnuji ty nejdůležitější oblasti:

  • Aktivní vylepšení měření
  • Práce s datovými streamy 
  • Shromažďování dat Google Signals
  • Časový limit relace a časovače pro relace se zapojením
  • Seznam nežádoucích zdrojů
  • Uchování dat až 14 měsíců
  • Propojení s dalšími službami od Google

A závěrem pro vás mám ještě jednu zajímavost. Pokud využíváte UTM parametry ve vašich reklamách, pamatujte, že do nového prostředí se budou propisovat jen hodnoty, zdroj, médium a kampaň. Pokud v rámci UTM využíváte i klíčové slovo či obsah reklamy, hodí se už nyní přesunout některé tyto informace například do názvu kampaně, pokud vám to vaše možnosti dovolí.

Blog o online marketingu

Nedaří se plnit cíle?


Potřebujete zlepšit výkon vašich facebookových reklam?

Správa PPC kampaní

Vložte názor k článku: Víte, jak nastavit nové Google Analytics 4?

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Jak jsme začali využívat Fakturoid

    Jak jsme začali využívat Fakturoid

    Nový fakturační software se nám vyplatí po všech stránkách

    ZOBRAZIT
  • Víte, jak řešit duplicitní obsah na webu?

    Víte, jak řešit duplicitní obsah na webu?

    Pomůže vám Google Search Console

    ZOBRAZIT
  • QR generátor s pěkným designem a zdarma

    QR generátor s pěkným designem a zdarma

    QR generátor s pěkným designem

    ZOBRAZIT