04 / 05 / 2022
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Víte, jak nastavit nové Google Analytics 4?
Tipy pro vychytané používání „čtyřek“
Dneska bych rád navázal na článek o přechodu na Google Analytics 4. Vypíchl jsem pro vás ty nejdůležitější oblasti v nových GA4, které je třeba mít pod palcem. Pamatujte, že napojením Google Analytics na váš web či e-shop nastavení nového GA nekončí. Doporučuji projít vše, co znáte ze starší verze Universal.
Po založení „čtyřek“ se určitě podívejte na nastavení výpočtu relací – já je mám nastavené na 30 minut. Klidně to můžete mít stejně, ale pozornost určitě zaslouží relace se zapojením, která je stanovena defaultně na 10 minut. Jde vlastně o známý Bounce rate (míru opuštění) z Universalu. Pokud tedy chcete dosahovat nějakých standardních hodnot, je dobré si přenastavit relaci na 20 až 30 minut.
Berte v potaz práci s datovými streamy. Základní přehledy nejsou úplně optimální, ale nebojte, postupně se budou v GA4 objevovat nové smysluplnější dashboardy.
Velmi důležitou úpravou je ukládání dat, proto přepněte ze 2 měsíců na maximální hodnotu, a to 14 měsíců. Také věnujte pozornost shromažďování dat o návštěvách z webů či aplikací a aktivujte si Google Signals.
Pokud využíváte Google Ads, Google Merchant Center či Google Search Console, můžete je v klidu propojit.
V neposlední řadě také s klienty tvořím seznam nežádoucích zdrojů (např. platební brány), což známe už ze služby Universal. Jde o situace, kdy se objednávka přiřadí například pod zdroj platební brány, avšak my následně nedovedeme vyhodnotit, odkud zákazník dorazil.
Google Analytics 4 se neustále vyvíjí, takže se této problematice určitě věnujte a postupně nastavujte dostupné novinky. Níže tedy shrnuji ty nejdůležitější oblasti:
- Aktivní vylepšení měření
- Práce s datovými streamy
- Shromažďování dat Google Signals
- Časový limit relace a časovače pro relace se zapojením
- Seznam nežádoucích zdrojů
- Uchování dat až 14 měsíců
- Propojení s dalšími službami od Google
A závěrem pro vás mám ještě jednu zajímavost. Pokud využíváte UTM parametry ve vašich reklamách, pamatujte, že do nového prostředí se budou propisovat jen hodnoty, zdroj, médium a kampaň. Pokud v rámci UTM využíváte i klíčové slovo či obsah reklamy, hodí se už nyní přesunout některé tyto informace například do názvu kampaně, pokud vám to vaše možnosti dovolí.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Víte, jak nastavit nové Google Analytics 4?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)