Slevové promo kódy stále letí

Vyzkoušejte nový způsob reklamy

online marketingeshop marketing


V poslední době se často vracím k myšlence, jak efektivně měřit kampaně, které se netvoří na základě marketingové strategie, ale snahy vyzkoušet potenciál nového reklamního kanálu. Je důležité vědět, jak přesně odhalit konverze, které přichází z těchto reklam, ale zároveň podnítit zákazníka k nákupu.

Kromě jiných monitorovacích nástrojů, jako je Google Analytics a AdWords, jsem vyzkoušel promo kódy neboli šekové kódy. Ty motivují návštěvníky e-shopu, aby povedli nákup či registraci. Existuje mnoho různých typů kódů a mezi ty základní patří:

  • promo kódy s jednorázovým využitím
  • promo kódy s omezeným počtem použití
  • promo kód, který lze uplatnit v určité dny/období
  • promo kód s limitem minimální útraty
  • promo kód vztahující se na speciální nabídku

Promo kódy můžete využívat jak v online reklamě, tak tištěných médiích. Stačí zveřejnit unikátní kód kampaně, který bude u vás v systému zaevidován, a zákazník pak po jeho zadání získá slevu. V praxi tedy je můžete použít třeba na grafických bannerech, tištěných letácích, televizní či rozhlasové reklamě.

Nastavte si správně svůj e-shop

Vkládání promo kódu bývá součástí objednávkového procesu, standardně je tato funkce umístěna na konci objednávky. Doporučuji ji skrýt v období, kdy tento reklamní kanál nechcete používat, a také omezit určitý počet pokusů na konkrétní IP adresu.

Pokud máte zkušenosti nebo nápady, jak kreativně využívat promo kódy, napište je do komentářů, budu se těšit na vaše postřehy.