24 / 01 / 2018
Máme panikařit z GDPR?
Nové nařízení se bude týkat většiny
Už nějaký ten pátek vím, že moji klienti začínají přemýšlet o GDPR (General Data Protection Regulation). Proto jsem se rozhodl do tohoto tématu trochu více ponořit, abych pochopil důsledky, které nás v tomto roce čekají. A můžu s jistotou říci, že téměř všech.
GDPR je vlastně ucelený soubor opatření na ochranu osobních údajů, který vzešel od evropských politiků. Původně to byl nápad velmi dobrý (tak jako většina takových záměrů) a měl dohlédnout na velké giganty jako je Google, Avast nebo Mailchimp, kteří ve velkém nákládají s našimi osobními daty. GDPR ale pravděpodobně nebude jen o nich, ale i o nás.
Poslední dobou totiž panují obavy a objevují se otázky, koho všeho se toto nařízení bude týkat. Zatím je jisté, že se nová pravidla budou týkat hlavně firem, jejichž business je založený na práci s daty (např. firma, která provozuje mailingovou službu a má přístup k datům zákazníků svých klientů).
Jinou optikou se dá nahlížet tak, že se tato novinka dotkne samotných uživatelů mailingového nástroje – tedy i těch společností, které do nástrojů pro rozesílání mailů poskytují svoje e-mailové databáze. Nebo také společností, které využívají programy shromažďující osobní informace o zákaznících a následně, např. pomocí cloudu, tato data synchronizují s účetním softwarem. Těchto a podobných pohledů je opravdu hodně.
Důsledky GDPR?
Domnívám se, že vše vyústí ve velké investice do IT, zejména programátorů, tak aby firmy zvládly splnit veškeré požadavky. Musím také připomenout, že veškerá dosavadní práce vašich klientských databází by mohla jít do koše a od 25. května 2018 byste museli začít řešit souhlasy se zasíláním hezky od začátku. Možná celá tato anabáze zní hrůzostrašně, ale záleží, jak moc přísně se budete na toto téma dívat nebo nakolik budete chtít požadavky dodržet.
Osobně zatím doporučuji zvolit vyčkávací taktiku a počkat si na oficiální vyjádření našich zákonodárců. A určitě také sledujte web Úřadu pro ochranu osobních údajů nebo GDPR prakticky.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Máme panikařit z GDPR?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)