
12 / 05 / 2018
Zpracovatelské smlouvy a GDPR
Napravte, co jste nestihli, ještě je čas
Je květen a určitě jste již zpozorovali, že vám od některých služeb začali chodit do e-mailové schránky aktualizované obchodní podmínky neboli nové zásady ochrany osobních údajů.
Jedná se o tzv. zpracovatelské smlouvy, které byste měli shromáždit na jedno místo (stránku vašeho webu) v rámci řešení GDPR vaší firmy. Zpracovatelské smlouvy je dobré mít tam, kde využíváte služeb externího nástroje nebo pracujete s daty vašich zákazníků. V takovém případě by vás mělo zajímat, jak bude s těmito daty dále nakládáno a z pohledu GDPR, jak budou takové smlouvy uloženy.
Opět bych vám doporučil se podívat na Shoptet, který na svém blogu nachystal přehled základní zpracovatelských smluv od nejčastěji používaných online a offline služeb. Najdete zde např. nástroje typu Facebook, Google, Seznam, Mailchimp, Pohoda apod.
Zpracovatelské smlouvy však u nás nejsou žádnou novinkou – dle české legislativy jsou od roku 2000 zapotřebí tam, kde dochází k práci s daty a případnou delegací na další osoby ve firmě.
V rámci dalších dílů ze série „GDPR v praxi“ chystám ještě jeden důležitý článek. Ten se bude věnovat interní směrnici, kterou by měl mít sepsanou každý podnikatel nebo firma v rámci nových zásad ochrany osobních údajů.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Zpracovatelské smlouvy a GDPR
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)