Jak jsme začali využívat Fakturoid

Marek Wiener 12 / 03 / 2022

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Jak jsme začali využívat Fakturoid

Nový fakturační software se nám vyplatí po všech stránkách

V posledních měsících se zamýšlím, jak lépe zprocesovat úkoly, které mají souvislost spíše s projektovým řízením. A protože jsem nedávno testoval hned několik online aplikací, rozhodl jsem se, že pro vás připravím pár zajímavých témat, ačkoliv nejsou příliš marketingově založená.

Tolik potřebná změna

První takovou vlaštovkou je fakturační systém, který jsem nedávno musel vyměnit, protože ten stávající mi přestal vyhovovat. Ve firmě jsme doposud využívali známou Pohodu, která byla kdysi zvolena na doporučení účetní. Tehdy šlo zejména o rychlé a nutné řešení než nějaký speciální výběr. Skutečnost, že mi Pohoda nevyhovovala, byla poměrně jasná hned od počátku, ale přímé napojení onlinové aplikace mPohoda a desktopové Pohody bylo pro mě velmi zásadní. Jakožto marketér totiž vystavuji faktury online, zatímco účetní pracuje v klasické Pohodě na počítači, kde si faktury jednoduše stahuje z aplikace.
 
Z mPohody jsem tedy odešel. A proč? Protože mi jejich tarifní systém přišel nevýhodný. Do firmy jsme před lety zakoupili licenci a platili pravidelný roční servis, ale onlinová aplikace mPohoda bohužel vyžadovala za speciální funkce další pravidelné poplatky, proto jsem se rozhodl poohlédnout po alternativách.

Nejvýhodnější řešení?

Poctivě jsem zkoumal svoje možnosti a z tuzemské nabídky mě zaujaly softwary iDoklad, Fakturoid a Vyfakturuj. Podmínkou bylo, aby nástroj uměl export faktur do Pohody pro naši účetní a také zvládal jejich pravidelné vystavování, tedy speciální funkci, kdy se faktura vyhotoví zcela sama na základě předem daných pravidel.
 
Měsíční tarify těchto online aplikací se řádově pohybují mezi 250-450 Kč měsíčně bez DPH. Oproti stávajícímu řešení jde o další výdaj, ale zkrátka nebylo zbytí. Při užším výběru jsem řešil zejména intuitivnost a funkce, které potřebujeme. A zde už se někteří kandidáti vyřadili sami. Třeba v případě iDokladu od firmy Solitea chyběla možnost vystavit pravidelnou fakturu se zdanitelným plněním do předchozího měsíce. Nebudu ale dlouho napínat, zvolil jsem sice nejdražší, ale v tuto dobu asi jedno z nejlepších řešení na trhu, a to Fakturoid.
 
Funkce Fakturoidu, které jsme důkladně prověřovali:

  • Pravidelné faktury a práce s proměnnými
  • Zdanitelné plnění do předchozího měsíce u pravidelných faktur
  • Propojení s bankou a hlídání nezaplacených faktur
  • Jednoduchý a bezproblémový export faktur do Pohody
  • Odesílání faktur z vlastní e-mailové adresy (zatím bez problémů)

Fakturoid si mě získal svou intuitivností a uživatelskou přívětivostí. Když jsem ho testoval, pochopil jsem, že si budeme muset připlatit nejen za speciální vychytávky, ale i za tým zkušených lidí, kteří ve firmě pracují. Aby se program tedy celkově vyplatil, musel jsem nastavit všechny funkce, které nás sice dříve nezajímaly, ale dnes usnadňují naše procesní úkoly. Při volbě fakturačního systému se tedy doporučuji zamyslet nejen nad cenou, ale i nabídkou služeb, aby se vám přechod k novému nástroji vyplatil.

Blog o online marketingu

Perfektně zvládnutý Facebook a Instagram

Jak na reels a stories
Šablona, jak na Reels a Stories, která dokonale ukazuje principy viditelných ploch.

Více o Reels a Stories

Vložte názor k článku: Jak jsme začali využívat Fakturoid

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Poznejte svůj web do hloubky, vyplatí se to!

    Poznejte svůj web do hloubky, vyplatí se to!

    Zkoumejte chování a požadavky návštěvníků

    ZOBRAZIT
  • Dostaňte se na kobylku svojí cílové skupině

    Dostaňte se na kobylku svojí cílové skupině

    Pátrejte, analyzujte a definujte

    ZOBRAZIT
  • Končí nástroj na experimentální práce Google Optimize

    Končí nástroj na experimentální práce Google Optimize

    Přesune se pod Google Analytics 4?

    ZOBRAZIT