Víte, jak vyzrát na Google Merchant Center?

Marek Wiener 21 / 02 / 2020

Hodnocení: 1 ×

Víte, jak vyzrát na Google Merchant Center?

Pozor na porušování zásad

Nejčastějším problémem při používání služby Google Merchant Center bývá porušování zásad. Nastavení této služby není zas tak složité, ale případné řešení problémů vám může přinést mnoho starostí a častokrát bude třeba využít služeb odborníka, který vám s tímto nástrojem pomůže. V tomto článku vám nastíním několik potíží, které jsem řešil a které považuji z hlediska e-commerce za nejzajímavější.

  • Vodoznaky – Google je nemá rád, takže je v XML produktovém feedu opravdu neposílejte. Úvodní obrázek produktu tedy musí být bez loga, ale i bez jakýchkoliv dalších štítků jako je například procento slevy nebo třeba marketingové výrazy typu "akce".
  • Nefunkční objednávka – Ta patří mezi jeden z nejzajímavějších problémů, se kterým jsem se při práci pro své klienty setkal. Zádrhel může být například v situaci, kdy se objednávkový proces nemusí správně optimalizovat těm uživatelům, kteří využívají při „průchodu“ objednávkou funkci překladu zobrazované stránky.
  • Transparentnost – Googlu se taky vůbec nelíbí, pokud není jasno, kam mají přijít peníze při platbě převodem. Není vysloveně nutné uvádět číslo účtu v kroku objednávky při volbě platby, ale tyto údaje by měly by uvedené v obchodních podmínkách a ideálně i na děkovací stránce, která se objeví po úspěšném odeslání objednávky.
  • Měrné jednotky – Nezapomínejte uvádět produktů měrné jednotky, ale pouze jen jedny, protože jejich kombinace (např. cena kus a zároveň také cena za 1 m2) také není žádoucí. Kdybyste uvedly více měrných jednotek u jednoho produktu, tak sice Google váš účet nezablokuje, ale produkty neschválí, a tím pádem se nezobrazí v „Nákupech“. 
  • Zakázané látky – Pozor na výrobky či doplňky stravy se zakázanými látkami. V tomto případě taky nedojde k blokaci účtu, ale jen k neschválení problémových produktů.

Mezi další vykřičníky Merchant Centeru patří chybné URL adresy, špatně uvedené ceny ve feedu a na e-shopu nebo třeba nedostatečně zpracovaný produktový feed (špatný kódovací jazyk, chybějící povinné elementy).

Mějte na paměti, že jakékoli problémy v účtu Merchant Center je potřeba řešit rychle. Osobně doporučuji sledovat účet jednou týdně a snažit se, abyste měli vysoké procento schválených produktů. Pokud vám přijde oznámení o porušení pravidel a výzva k opravě, na nic nečekejte a urychleně sjednejte nápravu. V případě, že to sami nezvládnete, obraťte se na mě a společně se na problém podíváme.

Blog o online marketingu

Knihovna reklam

Podívejte se na nový inspirativní katalog reklam. 
Google Ads

Více o knihovně

Vložte názor k článku: Víte, jak vyzrát na Google Merchant Center?

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Veselin Dimov 09.11.2023 08:33

Dobrý den, mám problém s Merchant Center a ani nemám tušení, o čem jde. Můžete mi pomoci vyřešit tento problém? S pozdravem, Dimov. 774449437 v.dimov@seznam.cz

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Nákupní procesy napříč generacemi

    Nákupní procesy napříč generacemi

    Jak nakupují „zetka“ nebo mileniálové?

    ZOBRAZIT
  • Rebrand. Kdy je čas na změnu?

    Rebrand. Kdy je čas na změnu?

    Zamyslete se nad stavem vaší brandové identity

    ZOBRAZIT
  • Dělejte YouTube reklamu jako Alzák

    Dělejte YouTube reklamu jako Alzák

    Překvapivý nápad pro vaše reklamní kampaně

    ZOBRAZIT