Víte, jak vyzrát na Google Merchant Center?

Marek Wiener 21 / 02 / 2020

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Víte, jak vyzrát na Google Merchant Center?

Pozor na porušování zásad

Nejčastějším problémem při používání služby Google Merchant Center bývá porušování zásad. Nastavení této služby není zas tak složité, ale případné řešení problémů vám může přinést mnoho starostí a častokrát bude třeba využít služeb odborníka, který vám s tímto nástrojem pomůže. V tomto článku vám nastíním několik potíží, které jsem řešil a které považuji z hlediska e-commerce za nejzajímavější.

  • Vodoznaky – Google je nemá rád, takže je v XML produktovém feedu opravdu neposílejte. Úvodní obrázek produktu tedy musí být bez loga, ale i bez jakýchkoliv dalších štítků jako je například procento slevy nebo třeba marketingové výrazy typu "akce".
  • Nefunkční objednávka – Ta patří mezi jeden z nejzajímavějších problémů, se kterým jsem se při práci pro své klienty setkal. Zádrhel může být například v situaci, kdy se objednávkový proces nemusí správně optimalizovat těm uživatelům, kteří využívají při „průchodu“ objednávkou funkci překladu zobrazované stránky.
  • Transparentnost – Googlu se taky vůbec nelíbí, pokud není jasno, kam mají přijít peníze při platbě převodem. Není vysloveně nutné uvádět číslo účtu v kroku objednávky při volbě platby, ale tyto údaje by měly by uvedené v obchodních podmínkách a ideálně i na děkovací stránce, která se objeví po úspěšném odeslání objednávky.
  • Měrné jednotky – Nezapomínejte uvádět produktů měrné jednotky, ale pouze jen jedny, protože jejich kombinace (např. cena kus a zároveň také cena za 1 m2) také není žádoucí. Kdybyste uvedly více měrných jednotek u jednoho produktu, tak sice Google váš účet nezablokuje, ale produkty neschválí, a tím pádem se nezobrazí v „Nákupech“. 
  • Zakázané látky – Pozor na výrobky či doplňky stravy se zakázanými látkami. V tomto případě taky nedojde k blokaci účtu, ale jen k neschválení problémových produktů.

Mezi další vykřičníky Merchant Centeru patří chybné URL adresy, špatně uvedené ceny ve feedu a na e-shopu nebo třeba nedostatečně zpracovaný produktový feed (špatný kódovací jazyk, chybějící povinné elementy).

Mějte na paměti, že jakékoli problémy v účtu Merchant Center je potřeba řešit rychle. Osobně doporučuji sledovat účet jednou týdně a snažit se, abyste měli vysoké procento schválených produktů. Pokud vám přijde oznámení o porušení pravidel a výzva k opravě, na nic nečekejte a urychleně sjednejte nápravu. V případě, že to sami nezvládnete, obraťte se na mě a společně se na problém podíváme.

Blog o online marketingu

Video kurz

Podělil jsem se o know-how pro práci s produkty. Jak efektivně pracovat v Google Nákupech a dalších nástrojích.

Zjistit více

Vložte názor k článku: Víte, jak vyzrát na Google Merchant Center?

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Recenze na e-shopové řešení Webczech

    Recenze na e-shopové řešení Webczech

    Poctivý průměr, který neurazí

    ZOBRAZIT
  • 5 základních rad, když rozjíždíte nový byznys

    5 základních rad, když rozjíždíte nový byznys

    Zvolte správnou marketingovou strategii hned ze startu vašeho podnikání.

    ZOBRAZIT
  • Kdy se pustit do kategorizačního feedu?

    Kdy se pustit do kategorizačního feedu?

    Vyzkoušejte nástroj pro efektivní online marketing

    ZOBRAZIT