28 / 04 / 2020
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Víte, jak na zábavný obsah pro Facebook?
Hlavně žádná nuda nebo ctrl+C a ctrl+V
V rámci online marketingu spravuji pro některé svoje klienty také sociální síť Facebook. Tvorbu kvalitního facebookového obsahu považuji za daleko významnější než samotnou placenou propagaci, protože nefunguje vždy správně, a to hlavně v případě, když je prezentovaný příspěvek nezáživný. O tom jsem se během své praxe už mnohokrát přesvědčil. Taková reklama vám potom na Facebooku zvládne fungovat pár dní a potom se přestane zobrazovat. A možná jste si právě teď řekli: to se mi už taky stalo. Co je tedy nejdůležitější pro tvorbu ideálních příspěvků na sociálních sítích?
Kvalita, zábava a originalita!
Nejsem zastáncem metody kopírování různých vtípků či sdílení stažených „sranda“ videí a podobných nepůvodních aktivit. Pokud se nějaké vtipné video na téma vašeho byznysu najde, doporučuji vytvořit vlastní obsah a dbát na fakt, že méně je někdy více. Každý post si samozřejmě zaslouží i slušivý kabát, se kterým vám pomůže šikovný grafik. Tyto příspěvky potom mají daleko větší dosah a dokážete s nimi v placené propagaci lépe pracovat.
Mezi oblíbené příspěvky pro uživatele Facebooku obecně patří hlavně ankety, hádanky, (foto)soutěže, tipovací příspěvky, animace či kratší videa, obsah spojený s firemním maskotem, tematická infografika nebo různé edukativní příspěvky či novinky z oboru.
TIP na sociální sítě
Pokud vám stačí jednoduchá avšak poutavá grafika, můžete využít online nástroj na tvorbu vizuálů pro sociální sítě Canva, o kterém jsem už dříve psal tady. V bezplatném základu tohoto pomocníka si můžete jednoduše upravit hotové grafické návrhy, které jsou na solidní úrovni a využívá je mnoho social media managerů při své práci. A když si připlatíte, otevřou se vám přirozeně mnohem větší možnosti.
Umět se přizpůsobit
V aktuálním krizovém období během pandemie koronaviru jsem se během správy obsahu sociálních sítí dostal do situace, kdy se některá komunikovaná témata prakticky zastavila, a tak bylo zapotřebí hbitě zareagovat a začít postovat jiné typy příspěvků, které lidi zaujmou. Jako příklad mohu uvést EET, jehož vlny se kvůli nouzovému stavu odložily, takže se sociální sítě u zainteresovaných firem začaly plnit spíše odlehčenějšími příspěvky, třeba jak tisknou účtenky nebo na jakých vylepšeních pracují.
Kompletní návod na tvorbu obsahu na Facebooku nebo jiných sociálních sítí najdete v mém E-BOOKu, který získáte za přihlášení do newsletteru. Pokud o něj máte zájem, napište mi zprávu a já vám jej pošlu :)
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Víte, jak na zábavný obsah pro Facebook?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)