Facebook Conversion Api: Jak na to?

Marek Wiener 26 / 04 / 2022

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Facebook Conversion Api: Jak na to?

Sledování uživatelů přes cookies vyřešeno

Aktuálně velmi zásadním tématem z oblasti sociálních sítí je nastavení Facebook Conversion API, označováno také jako CAPI. Jak už jsem kdysi psal, Facebook musel přejít na jaře roku 2021 na vlastní řešení měření konverzí z důvodu cookies třetích stran nebo trackování uživatelů na zařízeních iOS 14.5. CAPI je navíc již dostupné i na největší e-shopové platformě Shoptet. Ten však s nasazením dost otálel, takže ho neočekávaně předběhl i Eshop-Rychle. Nicméně tuto novinku máme již k dispozici, a proto se na ni pojďme podívat blíže.

Co je Facebook Conversion API?

Jedná se o nový způsob trackování zákazníků v rámci placených reklam na Facebooku a dalších platformách od společnosti Meta. Díky tomu lze zjistit daleko více informací o cestě zákazníka, přiřadit svým facebookovým reklamám víc konverzí a doručovat reklamy lidem, kteří nejpravděpodobněji provedou vámi požadovanou konverzi. To v porovnání s běžným pixelem sice můžete také, ale v daleko užším výběru událostí. A někdy zkrátka cestu zákazníka můžete i zcela ztratit.

Nasazení CAPI je poměrně jednoduché. Stačí, když si na Facebooku ve „Správci události“ vygenerujete ve svém pixelu token. Nepotřebujete tak zakládat nový pixel, ale pracujete ve vašem stávajícím, a jakmile je propojení nastaveno, jen prověříte přes „Spravovat integrace“, zda události fungují správně.

Facebook pixel posílá online aktivitu přes webové prohlížeče, které zákazníci používají při návštěvě vašeho webu. Naproti tomu Conversions API zasílá aktivitu přímo z vašeho serveru, čímž dává možnost měřit víc typů aktivit online i offline. Z vlastních zkušeností potvrzuji, že události fungují se zpožděním dle používané platformy (Shoptet, Eshop-Rychle, Shopify apod.), tak se hned nelekejte, že data nesedí. 

Co ohlídat při používání pixelu s CAPI?

Velmi důležitou funkcí je deduplikace událostí. V nedávné době Facebook upozornil na to, že se mu správně nedařilo rozeznat událost z pixelu a CAPI. V minulosti se stávalo, že docházelo k duplikaci konverzí, a vyhodnocení reklamy se tak nadhodnotilo. To je (snad) již minulostí a nyní Facebook pracuje s deduplikací událostí. Tu máte možnost ověřit přes analýzu konkrétní události, kde v sekci „Zobrazit podrobnosti“ uvidíte přehled událostí přes pixel prohlížeče a server Conversions API a zároveň i vyhodnocení jejich deduplikací. Pro pochopení celé věci jen upřesním, že ke každé události se přidávají dva parametry (název události a její ID), díky kterým Meta určí, jestli jsou stejné. Událost je přijata pixelem i přes CAPI a při správném nastavení na straně platformy se v Metě deduplikuje díky funkci rozeznávání stejných událostí.

Skóre spárovanosti událostí

To je další důležitá funkce.  Rozsah je od 0 do 10, přičemž za dostačující skóre spárovanosti můžeme považovat 6 a výše. Pro dosažení vyššího skóre nám pomůžou přijaté parametry o zákazníkovi. V tomto případě buďte opatrní, protože každý uživatel by měl vědět, které údaje sdílíte se třetí stranou, a tak byste o této skutečnosti měli informovat ve svých zásadách o ochraně osobních údajů.

Facebook  Conversion API konečně řeší tzv. sledování uživatelů přes cookies. Doufejme, že se tedy na delší dobu vyhneme větším změnám z pohledu měření a práce s daty.

Blog o online marketingu

Nedaří se plnit cíle?


Potřebujete zlepšit výkon vašich facebookových reklam?

Správa PPC kampaní

Vložte názor k článku: Facebook Conversion Api: Jak na to?

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Bez letní práce nejsou zimní koláče

    Bez letní práce nejsou zimní koláče

    Využijte léto k přípravě na nadcházející sezónu

    ZOBRAZIT
  • Vyzkoušejte jednoduchou obsahovou kampaň  v Skliku

    Vyzkoušejte jednoduchou obsahovou kampaň v Skliku

    Třeba se hodí i pro váš projekt

    ZOBRAZIT
  • Těžký rok 2020: pokles tržeb a důležitost online marketingu

    Těžký rok 2020: pokles tržeb a důležitost online marketingu

    Hezky pravou nohou do roku s jedničkou na konci

    ZOBRAZIT