26 / 04 / 2022
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Facebook Conversion Api: Jak na to?
Sledování uživatelů přes cookies vyřešeno
Aktuálně velmi zásadním tématem z oblasti sociálních sítí je nastavení Facebook Conversion API, označováno také jako CAPI. Jak už jsem kdysi psal, Facebook musel přejít na jaře roku 2021 na vlastní řešení měření konverzí z důvodu cookies třetích stran nebo trackování uživatelů na zařízeních iOS 14.5. CAPI je navíc již dostupné i na největší e-shopové platformě Shoptet. Ten však s nasazením dost otálel, takže ho neočekávaně předběhl i Eshop-Rychle. Nicméně tuto novinku máme již k dispozici, a proto se na ni pojďme podívat blíže.
Co je Facebook Conversion API?
Jedná se o nový způsob trackování zákazníků v rámci placených reklam na Facebooku a dalších platformách od společnosti Meta. Díky tomu lze zjistit daleko více informací o cestě zákazníka, přiřadit svým facebookovým reklamám víc konverzí a doručovat reklamy lidem, kteří nejpravděpodobněji provedou vámi požadovanou konverzi. To v porovnání s běžným pixelem sice můžete také, ale v daleko užším výběru událostí. A někdy zkrátka cestu zákazníka můžete i zcela ztratit.
Nasazení CAPI je poměrně jednoduché. Stačí, když si na Facebooku ve „Správci události“ vygenerujete ve svém pixelu token. Nepotřebujete tak zakládat nový pixel, ale pracujete ve vašem stávajícím, a jakmile je propojení nastaveno, jen prověříte přes „Spravovat integrace“, zda události fungují správně.
Facebook pixel posílá online aktivitu přes webové prohlížeče, které zákazníci používají při návštěvě vašeho webu. Naproti tomu Conversions API zasílá aktivitu přímo z vašeho serveru, čímž dává možnost měřit víc typů aktivit online i offline. Z vlastních zkušeností potvrzuji, že události fungují se zpožděním dle používané platformy (Shoptet, Eshop-Rychle, Shopify apod.), tak se hned nelekejte, že data nesedí.
Co ohlídat při používání pixelu s CAPI?
Velmi důležitou funkcí je deduplikace událostí. V nedávné době Facebook upozornil na to, že se mu správně nedařilo rozeznat událost z pixelu a CAPI. V minulosti se stávalo, že docházelo k duplikaci konverzí, a vyhodnocení reklamy se tak nadhodnotilo. To je (snad) již minulostí a nyní Facebook pracuje s deduplikací událostí. Tu máte možnost ověřit přes analýzu konkrétní události, kde v sekci „Zobrazit podrobnosti“ uvidíte přehled událostí přes pixel prohlížeče a server Conversions API a zároveň i vyhodnocení jejich deduplikací. Pro pochopení celé věci jen upřesním, že ke každé události se přidávají dva parametry (název události a její ID), díky kterým Meta určí, jestli jsou stejné. Událost je přijata pixelem i přes CAPI a při správném nastavení na straně platformy se v Metě deduplikuje díky funkci rozeznávání stejných událostí.
Skóre spárovanosti událostí
To je další důležitá funkce. Rozsah je od 0 do 10, přičemž za dostačující skóre spárovanosti můžeme považovat 6 a výše. Pro dosažení vyššího skóre nám pomůžou přijaté parametry o zákazníkovi. V tomto případě buďte opatrní, protože každý uživatel by měl vědět, které údaje sdílíte se třetí stranou, a tak byste o této skutečnosti měli informovat ve svých zásadách o ochraně osobních údajů.
Facebook Conversion API konečně řeší tzv. sledování uživatelů přes cookies. Doufejme, že se tedy na delší dobu vyhneme větším změnám z pohledu měření a práce s daty.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Facebook Conversion Api: Jak na to?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)