Překonejte koronavirovou krizi úspěšně

Marek Wiener 14 / 05 / 2020

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Překonejte koronavirovou krizi úspěšně

Nic nevzdávejte a hledejte úsporná řešení

Ačkoli mi nepřísluší radit v oblasti krachu firem, jsem aktuálně svědkem několika krizí, přičemž některé reakce zúčastněných mě dovedly k sepsání článku na téma, jak si poradit v době (po)koronavirové.

Kudy kam?

Rozhodně je potřeba si uvědomit, že náklady společnosti se musí případě problémů vždy omezit na minimum. Existuje mnoho postupů, které mě oslovily, a jedním z nich je určitě dohoda se zaměstnanci na ukončení pracovního poměru nebo snížení platů. Pomineme-li nutné výdaje na provoz, potom jistě máte i marketingové náklady, které můžete obratem utlumit ze dne na den (v případě, že nejste nějak zásadně zavázání za odběr reklamy), čímž dojde k další významné úspoře. 


Podnikání v tomto nesnadném období je také logicky velkou zatěžkávací zkouškou pro vedení firem. Může se tak stát, že práci za své zaměstnance nyní musí odvádět právě jednatel či majitel firmy, který by se měl postarat o zákazníky, další marketingovou komunikaci a udržování kontaktů s dodavateli produktů či služeb.

Neházejte flintu do žita

Můj pohled na věc se může zdát zřejmě příliš jednoduchý, ovšem dovolím si podotknout, že majitelé firem jsou zase častokrát příliš radikální. Například pozastavují prodej na e-shopech nebo provoz své firmy a připravují se na krach. Tyto postupy se pak hodně liší od náročných situací v minulosti, kdy e-shopy či společnosti fungovaly až do poslední chvíle a snažili se udržet co nejdéle nad vodou. Proto je důležité se nad složitou situací komplexně zamyslet a využít veškeré možné úlevy, které pomohou těžké dny překonat.


A protože koronavirová krize je opravdu vážné téma, snažím se svým klientům poradit a ukázat jim, jaké mají možnosti. Podívejte se níže na pár ověřených tipů:

  • Požádejte o podporu významné společnosti jako je Seznam, Google či Facebook, které nabízí své veřejné programy pro podporu firem.
  • Vyberte produkty, kterých se potřebujete zbavit, a dostaňte je do online prostředí. Prodávali jsem doposud třeba svatební či společenské šatů v salonu? Tak teď je nově prodejte přes e-shop. Nemáte e-shop? Nevadí, pronajměte si ho za pár korun, třeba od Shoptetu.
  • Prodejte nevýznamný majetek firmy. Nebo pokud jste osekali obchodní tým, můžete automaticky snížit i počet aut ve vozovém parku, čímž ušetříte. Můžete také požádat své dodavatele o odklad splatnosti faktur. Vaše cashflow je v tuto dobu zásadní, a podle toho se zařiďte.
  • Zajímejte se o státní dotační programy, ať už třeba Antivirus pro firmy nebo jakoukoli podporu pro OSVČ. Ideální je poradit se s účetním, který vám poskytne zaručené informace.

Pandemie koronaviru způsobila změny v zajetých postupech, a proto využijme tento čas ke zlepšení procesů a hledání efektivních podnikatelských postupů. Přeji vám, ať všichni tuto dobu úspěšně zvládneme a hlavně ať nám všem zdraví slouží.

Blog o online marketingu

Nová případová studie

O tom, jak je důležitá rychlost internetových stránek, se můžete dočíst v této případové studii. Podařilo se nám zvýšit meziměsíční návštěvnost e-shopu Krmimmasem.cz o 28 %.

Stáhnout případovou studii

Vložte názor k článku: Překonejte koronavirovou krizi úspěšně

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Jak na práci z domova?

    Jak na práci z domova?

    S vhodnými nástroji může být home office hračka

    ZOBRAZIT
  • Čas převést byznys do online prostředí

    Čas převést byznys do online prostředí

    Nebojte se nových cest, které se vyplatí

    ZOBRAZIT
  • Život online marketéra za nouzového stavu

    Život online marketéra za nouzového stavu

    Jak se mi pracuje a kdo mi práci ztěžuje?

    ZOBRAZIT