21 / 04 / 2020
Marketingová příprava v době nouzového stavu
Myslete dopředu a nic nepodceňujte
Krize koronavirus se i přes postupné uvolňování opatření v některých odvětvích bohužel stále prohlubuje, proto mě napadlo několik témat, o kterých bych se rád rozepsal. První z nich bude článek o tom, jak někteří podnikatelé využívají toto náročné období spíše k odpočinku nebo vyčkávání.
Je samozřejmě správné v této době čerpat nové síly, ale na druhou stranu tvrdý zimní spánek rozhodně není ideální cestou. Je vhodné předvídat a připravovat se na etapu „pokoronavirovou“ a s ní spojenou krizi. Někteří OSVČ se budou z této rány horko těžko vzpamatovávat a také je dost pravděpodobné, že se na některé profese naženou po rozvolnění opatření davy lidí. Nechci vidět, jak budou takový nápor zvládat třeba dlouho zavřené kadeřnictví a kosmetické salóny, gastropodniky nebo specializovaná studia a showroomy. I když je opět otázkou, zda tyto provozovny svoji nucenou nečinnost přežijí a vůbec otevřou…
Není čas ztrácet čas
Z marketingového pohledu je pragmatické připravit si krátkodobou strategii na situaci, která vás potká po uvolnění některých vládních nařízení. Pokud očekáváte davy, můžete se zamyslet, jak zvládnout příval lidí, jak postupovat v případě pořadníku na vyřízení zákazníků a dostatečně si rozvrhnout priority v těch nejtěžších dnech.
Kromě toho doporučuji zamyslet se nad promo akcemi. Je jasné, že kromě dnes hodně poptávaného zboží existuje zboží a služby, o které v současné době není tak velký zájem. Vaše strategie může vypadat třeba tak, že oslovíte svoje zákazníky se speciální akcí, abyste se mohli zbavit „ležáků“, které potřebují ze skladu pryč. V neposlední řadě je nutné vzít v potaz ochranu svých zákazníků a vytvořit taková opatření, která ocení a nebudou se obávat vás navštívit.
Příprava na „to, co bude pak“, je skutečně důležitá, a pokud jste přeci jen doposud spíš odpočívali, zkuste být teď aktivní a zaměřte se na blízkou budoucnost a marketingovou strategii své firmy. Uvidíte, že se vám to bude hodit.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Marketingová příprava v době nouzového stavu
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)