30 / 03 / 2020
Máte krizový marketingový plán?
A mohl bych ho vidět?
V těchto týdnech mě napadá stále více témat v souvislosti s aktuálně probíhajícím nouzovým stavem. Každý z nás musí chápat, že situace na trhu se mění z minuty na minutu a je potřeba si uvědomit, že včasné rozhodování vám může zjednodušit podnikání v následujících dnech, týdnech i měsících. Jaké úpravy dělají moji klienti a které skupiny podnikání jsou nejvíce ohrožené?
Rychle se rozhodovat
Český trh se nám každý den mění pod rukama. Pokud zůstanete u svého řemesla beze změn, zřejmě vás čekají těžké časy. Umění rychlého rozhodování je zkrátka v těchto krizových dnech zcela klíčové. To se dočtete ve spoustě odborných (nejen marketingových) článků právě na toto téma. Jeden z nich je například o zakladateli Rohlik.cz Tomáši Čuprovi na Lidovkách, který poodhalil některé plány v rámci svého podnikání. V důsledku koronavirové pandemie rozjíždí projekt Nakup bezpečně, jehož cílem je zdigitalizovat větší či menší obchody v Česku. Prodejci tak mohou do aplikace vložit svůj sortiment, který si pak lidé nakoupí z bezpečí a pohodlí domova.
Nutné úpravy a změny
Spočítal jsem si, že zhruba 35 % mých klientů sáhla po zásadních úpravách ve svých byznysových postupech. Nesoustředí se tak nyní na odvětví, které je doposud živilo, ale na aktuální potřeby trhu. V některých případech to sice zavání až extrémy, nicméně nemyslím si, že to je špatně, spíš naopak. V tomto názoru mě utvrzuje i fakt, že britská automobilka Jaguar se začíná dočasně soustředit na výrobu plicních ventilátorů, což nasvědčuje tomu, že uzpůsobení podnikání si trh skutečně žádá.
Rychlé rozhodování a akceptace změn v byznysových strategiích firem považuji za základní pilíře krizového marketingového plánu, kterým by měla řídit každá firma, ať už se pohybuje v jakémkoli segmentu. Když neberu v potaz potraviny, drogerie a lékárny, nejvíce zasaženými skupinami jsou bezesporu cestovní kanceláře, zážitkové a event agentury, kulturní instituce, firmy v oblasti gastronomie, cestovního ruchu a péče o tělo (kadeřnictví, kosmetické a masérské salony) a samozřejmě kamenné prodejny bez e-shopu. Na ně krize dolehla opravdu „natvrdo“ a teprve čas ukáže, zda ji ustojí. V ostatních oblastech podnikání je proto nutné fungovat dle krizového marketingového plánu a neváhat v něm dělat rychlé a razantní změny.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Máte krizový marketingový plán?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)