Život online marketéra za nouzového stavu

Marek Wiener 07 / 04 / 2020

Hodnocení: 0 ×

Život online marketéra za nouzového stavu

Jak se mi pracuje a kdo mi práci ztěžuje?

Jako marketingový specialista denně sleduji vývoj dopadu koronaviru a aktuálního situace na mé klienty. Chci vám ale také přiblížit druhou stranu mince, a to, jak se tato nesnadná doba dotýká mé obživy. 

Od začátku vyhlášení nouzového stavu jsem ve firmě zaujal postoj „v žádném případě nepanikařit a soustředit se na práci jako dříve“. To se mi v prvních dnech úspěšně dařilo, ale postupně se objevily situace, které mi práci začaly ztěžovat.
Hned v prvních dnech jsem od několika klientů dostal zprávu o ukončení spolupráce či vypnutí aktuální propagace. Samozřejmě jsem něco takového očekával, ale když jsem si vyhodnotil, které firmy přikročily k úsporným opatřením, přišlo mi to poněkud neadekvátní, protože jsem tyto kroky předpokládal spíše u firem, které pandemie zasáhla opravdu tvrdě (např. kamenné prodejny). Dalším výrazně negativním efektem bylo utlumení projektů, a to i těch, které byly již téměř hotové a před samotnou realizací.

Hodina s klienty

Proto jsem si v reakci na tyto události vyčlenil v rámci pracovního dne jednu hodinu na komunikaci s klienty, abychom mohli vzájemně sdílet informace o krizové situaci a poradit se, kudy kam. Myslím, že díky tomuto opatření se mi v současné době daří si klienty nejen držet, ale dokonce jim i pomáhat, řešit jejich nelehkou situaci a vymýšlet další postup.

Vyhnout se nepoctivcům 

V důsledku vládních nařízení se na trhu automaticky vyrojilo mnoho obchodních spekulantů. Jsou to samozřejmě různí prodejci roušek, respirátorů a dezinfekcí. Při takových poptávkách od potenciálních klientů si musím vždy nejdříve velmi dobře promyslet, zda se jedná o poctivého prodejce, nebo někoho, který se snaží v této komplikované době jen vydělat na lidském strachu. V prvé řadě se mi tyto aktivity eticky nezamlouvají a také beru v potaz fakt, že Facebook a Google si dávají na propagace tohoto charakteru pozor. Nechci si proto nadělat případné problémy s blokací účtů kvůli porušováním zásad v souvislosti s nepoctivým chováním či nedůvěryhodnými promo akcemi. Zakázky od „podnikavců“, které se chtějí svézt na vlně koronaviru, zkrátka nejsou lidsky správné ani jakkoli marketingově perspektivní.
 
Neustále mě překvapuje, jak se situace v době koronavirové na trhu online marketingu mění. O tom a dalších tématech píšu i v dalších článcích, které najdete v kategorii Krize koronavirus.

Blog o online marketingu

Perfektně zvládnutý Facebook a Instagram

Jak na reels a stories
Šablona, jak na Reels a Stories, která dokonale ukazuje principy viditelných ploch.

Více o Reels a Stories

Vložte názor k článku: Život online marketéra za nouzového stavu

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Překonejte koronavirovou krizi úspěšně

    Překonejte koronavirovou krizi úspěšně

    Nic nevzdávejte a hledejte úsporná řešení

    ZOBRAZIT
  • Koronavirus a marketing

    Koronavirus a marketing

    Jak se promítá šíření viru COVID-19 do e-commerce?

    ZOBRAZIT
  • Máte krizový marketingový plán?

    Máte krizový marketingový plán?

    A mohl bych ho vidět?

    ZOBRAZIT