
30 / 07 / 2020
Využití demografických údajů v reklamě
Víc informací o publiku, víc konverzí
Protože je publikum pro tvorbu reklamy opravdu klíčové, rozhodl jsem věnovat další díl ze seriálu „Letní školy reklamy“ demografickým údajům. Ty totiž jednoznačně definují, k jakému publiku hovoříte, tedy kam reklamu směrujete.
Na základě demografických údajů máte možnost navolit, na jaký typ příjemců budete svoji reklamu cílit. Při tvorbě grafického nebo video vizuálu tak můžete s publikem snadno pracovat tím, že design obrátíte správným směrem.
Demografické údaje
Všechny níže uvedené údaje vám mohou pomoci reklamu lépe připravit i nacílit. A co se do nich zahrnuje?
- Rodičovství
- Příjem domácnosti
- Druh bydlení
- Rodinný stav
- Vzdělání
- Zaměstnání
Příklady z praxe
Pokud byste chtěli vytvořit reklamu například na školní potřeby, budete určitě cílit na rodiče s dětmi, dále můžete zadat i rodinný stav a zároveň, podle povahy propagace zboží (levné/drahé), zvolit příjmovou skupinu, která bude propagovaným produktům nejlépe odpovídat. Mezi další zajímavý příklad může patřit i firma, která se zabývá rekonstrukcemi bytových jednotek. Ta pravděpodobně víc zaujme vlastníky nemovitosti než nájemníky. A v posledním příkladu bych uvedl ještě jednou rodinný stav a finance. Takový prodej zlatých prstenů se bude jistě dobře cílit na uživatele, kteří jsou ve vztahu a mají určitý příjem.
Demografické cílení v sobě skrývá zajímavé možnosti, jak orientovat reklamu, a mít tak vyšší konverzní poměr z kampaně, která demografické údaje využívá.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Využití demografických údajů v reklamě
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)