12 / 07 / 2024
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Druhy kampaní a jejich měření
Další prvek vaší marketingové strategie
V předchozích článcích jsem se zaměřil na oblast tvorby kreativy a práce s publikem, určitě ale stojí za to také přiblížit, jak reklamu využívat pro svůj záměr a jak ji vyhodnocovat.
Nastavení a měření kampaní
Základem kvalitní reklamy je i měření kampaní a jejich správné nastavení. Dejte si ale pozor, ať skutečně měříte pouze svoje cíle. Setkal jsem se totiž už s několika případy, kdy ve svých reklamních účtech klient měřil i jiné hodnoty, které neodpovídaly jeho potřebám. Proto doporučuji hlídat zejména přehled konverzí, které se vám započítávají do sloupců. Na základě svých zkušeností by u e-shopů mělo jít hlavně o uskutečnění objednávky, u firemních webů potom třeba odeslání formuláře.
Nezaměřujte se ale jen na konverze. V reklamním systému Google Ads můžete mít data napojená i na Google Analytics, čímž vzniká možnost sledovat i některé další metriky, například míru opuštění stránky.
Výběr příslušné kampaně
Kromě měření by vás měla zajímat také otázka, jaké kampaně použít, a těch máme hned několik:
- produktové
- vyhledávací
- obsahové
- remarketingové
- multimediální (v některých systémech jsou kampaně zaměřené na video nebo další multimédia – např. Watch na Facebooku)
A tady už je potřeba znát svou strategii, kam může patřit třeba zviditelnění e-shopu, budování značky nebo podpora nákupu. Pojďme se ale podívat na téma hlouběji – pro elektronický obchod budou pro výkonnostní marketing důležitější vyhledávací a produktové kampaně, zatímco pro stavební firmu může lépe fungovat vyhledávací i obsahová reklama.
Dalším druhem reklamy, který lze velmi dobře použít, je kampaň lokalizační. Pro restauraci nebo kamennou prodejnu tak bude z logiky věci nejvýhodnější vyhledávací kampaň s lokalizačním zacílením. Nemusí jít však jen o vyhledávací kampaň, k lokalizačním reklamám osobně řadím třeba i služby Google Moje Firma nebo firemní zápis na Firmy.cz, které dobře poslouží i firmám v oblasti B2B, například dodavatelským či logistickým společnostem.
Doufám, že jste si alespoň lehce udělali představu o tom, která kampaň je vhodná právě pro váš byznys. Pokud si ale nejste jisti výběrem kampaně nebo správným měřením, určitě proberte svůj reklamní účet s odborníkem na online reklamu.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Druhy kampaní a jejich měření
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)