Druhy kampaní a jejich měření

Marek Wiener 16 / 08 / 2020

Hodnocení: 0 ×

Druhy kampaní a jejich měření

Další prvek vaší marketingové strategie

V předchozích článcích jsem se zaměřil na oblast tvorby kreativy a práce s publikem, určitě ale stojí za to také přiblížit, jak reklamu využívat pro svůj záměr a jak ji vyhodnocovat.
 
Nastavení a měření kampaní
Základem kvalitní reklamy je i měření kampaní a jejich správné nastavení. Dejte si ale pozor, ať skutečně měříte pouze svoje cíle. Setkal jsem se totiž už s několika případy, kdy ve svých reklamních účtech klient měřil i jiné hodnoty, které neodpovídaly jeho potřebám. Proto doporučuji hlídat zejména přehled konverzí, které se vám započítávají do sloupců. Na základě svých zkušeností by u e-shopů mělo jít hlavně o uskutečnění objednávky, u firemních webů potom třeba odeslání formuláře. 
 
Nezaměřujte se ale jen na konverze. V reklamním systému Google Ads můžete mít data napojená i na Google Analytics, čímž vzniká možnost sledovat i některé další metriky, například míru opuštění stránky.

Výběr příslušné kampaně

Kromě měření by vás měla zajímat také otázka, jaké kampaně použít, a těch máme hned několik: 

  • produktové
  • vyhledávací
  • obsahové
  • remarketingové
  • multimediální (v některých systémech jsou kampaně zaměřené na video nebo další multimédia – např. Watch na Facebooku) 

A tady už je potřeba znát svou strategii, kam může patřit třeba zviditelnění e-shopu, budování značky nebo podpora nákupu. Pojďme se ale podívat na téma hlouběji – pro elektronický obchod budou pro výkonnostní marketing důležitější vyhledávací a produktové kampaně, zatímco pro stavební firmu může lépe fungovat vyhledávací i obsahová reklama.
Dalším druhem reklamy, který lze velmi dobře použít, je kampaň lokalizační. Pro restauraci nebo kamennou prodejnu tak bude z logiky věci nejvýhodnější vyhledávací kampaň s lokalizačním zacílením. Nemusí jít však jen o vyhledávací kampaň, k lokalizačním reklamám osobně řadím třeba i služby Google Moje Firma nebo firemní zápis na Firmy.cz, které dobře poslouží i firmám v oblasti B2B, například dodavatelským či logistickým společnostem.
 
Doufám, že jste si alespoň lehce udělali představu o tom, která kampaň je vhodná právě pro váš byznys. Pokud si ale nejste jisti výběrem kampaně nebo správným měřením, určitě proberte svůj reklamní účet s odborníkem na online reklamu.

Blog o online marketingu

Digi školení

Vážení zájemci, celodenní školení Shoptet a Online marketing aktuálně probíhají online formou (spojení přes Meet nebo Skype). V případě zájmu napište termín, který by vám vyhovoval.

Více informací

Vložte názor k článku: Druhy kampaní a jejich měření

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Tvorba videoreklamy pomocí strategie ABCD

    Tvorba videoreklamy pomocí strategie ABCD

    Mějte ale k ruce zkušené kreativce

    ZOBRAZIT
  • Využití demografických údajů v reklamě

    Využití demografických údajů v reklamě

    Víc informací o publiku, víc konverzí

    ZOBRAZIT
  • Dbejte na textaci inzerátů i klíčová slova

    Dbejte na textaci inzerátů i klíčová slova

    Obsahová stránka kampaní je důležitá

    ZOBRAZIT