Dopady koronakrize na oblast online marketingu

Marek Wiener 24 / 08 / 2020

Hodnocení: 0 ×

Dopady koronakrize na oblast online marketingu

Jak pandemie ovlivnila můj byznys

Po čase bych rád zhodnotil a uzavřel koronavirovou krizi ve svém oboru, která z mého profesního pohledu dopadla kupodivu dobře. A protože vím, že pro některé bylo toto téma citlivé, ukážu vám svoje reálná čísla, jak tato nenadálá svízelná situace ovlivnila reklamní účty klientů, o které se starám.

Pokles útraty klientů v PPC účtech

Podle programu Google Partners, kde sleduji kompletní útratu, jsem si všiml, že agenturní účet ztrácel výkon po stránce výdajů. Logicky jsem tak musel skoro ve všech účtech udělat takové úpravy, které vedly k omezení kreditu, tedy k nižším útratám. Pro představu –  ve kvartálním srovnání 1Q a 2Q došlo k propadu o cca 36 %. Zajímavý je ale i fakt, že zpět na původní hodnoty jsem dosáhl už v červenci. Nastala tak poměrně rychlá regeneraci účtů a zpětné naběhnutí výkonu, přestože pro některé klienty byla krize konečnou zastávkou v jejich podnikání.

Jak jsem dosáhl zvýšení výkonu

V době pandemie došlo také k výměně klientů a v podstatě nastala určitá čistka, protože některé firmy, které u mě neměly trvalé služby nebo si je objednávaly jednorázově či nepravidelně, musely spolupráci ukončit. Toto náročné období tak překonal spíše loajální zákazník, který se na vedení marketingu nebo konkrétních kanálů na mě spoléhá každý měsíc, jsme v trvalém kontaktu a rozumí podnikání na internetu (zejména PPC reklamám) nebo se minimálně o výsledky zajímá. 
 
V tomto čase se také objevily nové poptávky po správě reklamních účtů a také vzniklo mnoho nových e-shopů, některých i kvalitních, bez nabídky roušek a dezinfekcí.

Vývoj po koronakrizi 2020?

Chování klientů je v současné době poněkud překvapivé. V době krize bylo charakteristické, že klienti vymýšleli nové strategie a opravdu přemýšleli, jak situaci zvládnout. Stejně tak se se ale musíme podívat i na chování koncových zákazníků. Zde jsme byli svědky, že se lidem nakupování online zalíbilo a ani v době dovolených zájem neopadl. Červencové výsledky jsou příznivé, nepociťoval jsem žádný pokles výkonu. Ten přišel nepatrně až v srpnu, což lze ovšem brát jako normální stav vzhledem k letním prázdninám.
 
Doufám, že jsem vás tímto shrnutím potěšil a že to od září zase spolu nakopneme :)

Blog o online marketingu

Video kurz

Podělil jsem se o know-how pro práci s produkty. Jak efektivně pracovat v Google Nákupech a dalších nástrojích.

Zjistit více

Vložte názor k článku: Dopady koronakrize na oblast online marketingu

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Čas převést byznys do online prostředí

    Čas převést byznys do online prostředí

    Nebojte se nových cest, které se vyplatí

    ZOBRAZIT
  • Marketingová příprava v době nouzového stavu

    Marketingová příprava v době nouzového stavu

    Myslete dopředu a nic nepodceňujte

    ZOBRAZIT
  • Máte krizový marketingový plán?

    Máte krizový marketingový plán?

    A mohl bych ho vidět?

    ZOBRAZIT