Výpočet nákladů na prvního zákazníka v praxi

Marek Wiener 10 / 09 / 2020

Hodnocení: 0 ×

Výpočet nákladů na prvního zákazníka v praxi

Ideální pro začátky v e-commerce

Poslední dobou jsem se u všech svých nových klientů zabýval výnosem a ziskovostí PPC kampaní. Nejednalo se totiž vždy o zajeté firmy, ale také o nově vznikající společnosti a startupy.

Výpočet nákladů v praxi

Protože se nováčkům kampaně zpočátku moc nevyplácí (musí je buď dotovat nebo zůstávají vysloveně na nule), snažím se jim vysvětlit, že výpočet nákladů v praxi je třeba dělat pomocí několika metod a strategií. Ta první je strategie vyšší investice do první objednávky. Jedná se tedy o objednávky, které přichází z drahých zdrojů a cena za marketing v rámci první objednávky není v plusu. Druhou strategií jsou stále stejné náklady na jakýkoliv nákup.
Obě tyto strategie mají rozhodně něco do sebe. Je ale potřeba se zákazníkem nadále pracovat a nabízet mu v průběhu času i další reklamní kanály jako e-mailing, PPC remarketing či sociální sítě.

KPI v praxi

Svým klientům také často vysvětluji, že není ideální cílem mít co nejnižší CPA nebo PNO. Samotné stanovení PNO u nových klientů nastavuji prostřednictvím jejich průměrné úrovně marže, což není dokonalé, jedná se ale o poměrně funkční a jednoduchou cestu pro rozjezd výkonnostního marketingu.
 
Uvědomte si, jakou cenu má zákazník z dlouhodobého hlediska a podle toho stanovujte KPI. Je proto normální, že mírně vyšší PNO se hodí pro začínající projekty, a to zejména proto, aby tvrdý začátek v e-commerce zvládli.

Přehled základních KPI ve vzorcích

Podíl nákladů na obratu
PNO = náklady/obrat

Návratnost investice
ROI = (zisk/náklady) x 100

Náklady na akvizici (konverzi)
CPA = náklady/počet konverzí

Stanovení cílů je jedna ze základních součástí marketingové strategie. Rozhodně ale nedoporučuji rozpočtové nastavování, které si sice můžete připravit, abyste měli přehled, jaké výdaje očekávat za daný měsíc, nikdy ale neřiďte kampaně jen na základě rozpočtu.

Blog o online marketingu

Knihovna reklam

Podívejte se na nový inspirativní katalog reklam. 
Google Ads

Více o knihovně

Vložte názor k článku: Výpočet nákladů na prvního zákazníka v praxi

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Kdy se vám vrátí investice do online reklamy?

    Kdy se vám vrátí investice do online reklamy?

    Nemějte obavy a trochu si osvěžte počty

    ZOBRAZIT
  • Nativní reklama se ladně přizpůsobí designu webu

    Nativní reklama se ladně přizpůsobí designu webu

    Ideální pro oblast zpravodajství a lifestyle

    ZOBRAZIT
  • Víte, co se stane, když vypnete reklamy?

    Víte, co se stane, když vypnete reklamy?

    Povánoční marketingový experiment

    ZOBRAZIT