20 / 09 / 2024
6 tipů, na co zaměřit před hlavní sezónou
Vánoce, Vánoce přicházejí...
Co se dozvíte v tomto článku? Podíváme se, jak se připravit na vánoční sezónu, co si pohlídat a kde se mohou objevit problémy.
Vánoční sezóna přichází, a to u většiny onlinistů býva čas, kdy je nutné si dvakrát více ohlídat rutinní činnosti při správě PPC kampaní. Proto jsem pro vás nachystal takové „opáčko“ v oblastech, které mám v hledáčku a kde očekávám případné problémy.
1. Zaměřeno na Next
Letos oproti předchozím letům kladu důraz na kontrolu účtu Google Merchant Center v režimu Next. Toto nové prostředí totiž nemusí na každého působit srozumitelně, a proto doporučuji se s tímto rozhraním více seznámit. Zejména mé klienty zajímá počet aktivních položek ve srovnání s časovýmu úseky, které mohou být 7 a 28 dní. Výsledek mi totiž může lehce napovědět, zda vše funguje správně.
2. Zohledněte novinky v Ads
V Google Ads se doporučuji zaměřit na rutinní činnosti, protože tento reklamní systém se za poslední rok hodně měnil, takže funguje jinak ve srovnání s předchozími obdobími. Zejména si promyslete cílení na klíčová slova ve volné shodě s automatickou strategií nabídek cen. Určitě se vás to týká, pokud máte účty nastavené postaru s manuální cenou CPC nebo cílením pomocí frázových či přesných shod.
Dále berte v potaz úhrady při zúčtovacím období. Pokud máte stále manuální převody za platbu reklam, mějte dostatečnou rezervu pro případ navýšení provozu z kampaní.
3. Dávejte pozor u Skliku
U Skliku se v posledním srpnovém týdnu začalo projevovat nastavení consentu. Jinými slovy –
ten, kdo jej doposud nenastavil, již nezaznamenává naměřené objednávky či poptávky.
4. Meta a finance
Zmínit bychom mohli také Metu a její platformy. V podstatě i zde platí pohlídat si položky v Commerce Manageru a kondici finančního účtu pro reklamy.
5. Zbožáky
V neposlední řadě se dostáváme ke zbožovým srovnávačům. U nich je zapotřebí si dát pozor na změnu v ceníku za bidding, ke kterému dochází s příchodem podzimu. Kromě této úpravy potom myslete i na „klasiku“ jako jsou limity kreditů nebo spárovanost produktů. V závěru sezóny ještě doplňte informaci o garanci doručení pod stromeček.
6. A co letos pofrčí?
S klienty se chystáme na posílení rozpočtů a spouštění speciálních kampaní. Vzhledem k neustálému zlepšování kampaně Performance Max očekávám nejlepší výkon právě tady a následně také v kampaních na Facebooku, kde to bude hlavně o atraktivitě nabídky.
S vybranými klienty budeme letos zkoušet Tik Tok, který vzhledem k dosavadním výsledkům bude ovšem stále v pilotním režimu.
Letos očekávám mírné zlepšení oproti předchozím letům, a to zejména z důvodu, že ekonomická situace tomu přeje. Určitě se projeví i příprava mých klientů, takže pevně věřím, že se vynaložená energie a úsilí zužitkuje.
Líbil se vám článek? Sdílejte ho tam, kde myslíte, že pomůže i ostatním.
Děkujeme.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: 6 tipů, na co zaměřit před hlavní sezónou
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)