19 / 02 / 2021
Nativní reklama se ladně přizpůsobí designu webu
Ideální pro oblast zpravodajství a lifestyle
O nativní reklamě jsem na blogu zatím moc nepsal, přestože to je jeden z mých oblíbených typů reklam. Její kouzlo spočívá v tom, že přináší uživateli nejdříve nějakou přínosnou informaci, která je ale pochopitelně obchodně založená.
Jak vypadá nativní reklama?
Nativní reklama je druhem online placené reklamy a povětšinou se skládá z kreativního nadpisu a popisu, názvu firmy a obrázku, který vzbudí zvědavost. Díky tomuto formátu tak skvěle zapadne na webech v obsahové síti a vypadá takřka jako tip na článek, avšak s tím rozdílem, že se u ní nachází popisek „sponzorováno“ či „reklama“. Skvěle se tak hodí pro využití na zpravodajských či lifestylových webech, je však možné efektivně cílit například na homepage Seznam.cz.
Jak na nativní reklamu
Nativní reklamu nejčastěji vytvářím v Skliku – v tomto reklamním systému jde o kombinovanou reklamu. Obecně považuji obsahovou síť Seznamu za kvalitnější a přehlednější. Oproti tomu v Google Ads se zobrazuje v běžné obsahové síti, tedy na webech v programu Google AdSense. V tomto systému jednoduše zadáváte responzivní reklamu v rámci obsahové sítě.
Kromě výběru vhodného reklamního systému zároveň doporučuji dobře zvolit cílení na konkrétní weby nebo kombinovat se zájmy. Nativní reklama dobře funguje i na remarketingová publika.
U nativní reklamy dále doporučuji sledovat míru prokliku (CTR), která vám nastíní, jak si vede nebo zda jste vybrali vhodné weby v rámci umístění. A abyste si o nativní reklamě udělali ještě lepší obrázek, přikládám níže, jak může vypadat v praxi.
Odkaz z nativní reklamy na napájecí zdroj vede na stránku Jak správně zvolit napájecí zdroj.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Nativní reklama se ladně přizpůsobí designu webu
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)