Cookies stále žijí. Na co se připravit?

Marek Wiener 19 / 09 / 2022

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Cookies stále žijí. Na co se připravit?

Opravdový konec je naplánovaný na rok 2024

O cookies jsem tady na blogu napsal už nespočet slov.  A nejinak tomu bude i v tomto článku. Tentokrát bude řeč o prodloužení lhůty pro jejich definitivní konec.

Zatímco společnost Meta, tedy Facebook, již cookies vyřešil pomocí přímého napojení přes CAPI, u Googlu se vývoj nové technologie pro dosledování událostí uživatelů a měření konverzí mírně zpožďuje. I proto největší vyhledávač oznámil, že ve svém prohlížeči Chrome odkládá konec cookies z roku 2023 na 2024. Připomínám, že v této věci se řeší zejména cookies třetích stran, které reklamní systémy hojně využívají a jsou celkově diskutabilní, možná bych řekl, že i trochu neetické.

Jak to bude v Google Chrome?

Prohlížeč Chrome chystá v budoucnu využívat novou technologii, která se nyní pracovně nazývá jako Privacy Sandbox a Topics. Tady však Google teprve zahajuje fázi testování přímo na uživatelích, takže se vývoje technologie a celkového řešení oficiálně asi brzo nedočkáme.

Co to pro nás marketéry znamená?

Zatím se mohu jen domnívat, ale vypadá to, že Google chce otevřít cestu všem reklamním systémům pomocí jednotné technologie. Ta bude podobná cookies, ale bude více odpovídat požadavkům na ochranu osobních údajů. Oproti cookies však půjde o technologii, která bude sloužit primárně pro marketingové účely.

Jak se připravit na období bez cookies?

Této problematice se věnuju již dlouhodobě a vše testuju také u svých klientů. Tam, kde to dovolují výsledky, zakládám kampaně, které jsou méně závislé na cookies. Čím dál víc se tedy soustředím na to, aby kampaně cílily na nová publika. Například v Skliku to jsou uživatelé webů Seznam.cz, jednoduchá obsahová reklama nebo je možné pracovat i s vlastními seznamy uživatelů (zákazníků).

A pokud vás téma „cookieless future“ zajímá, určitě si nenechte ujít záznam z letošní konference Sklik Expert fóra. Přednášející Jakub Novotný a Jan Koutný ještě více přibližují tuto problematiku a nabízí i další tipy, jak se připravit na dobu bez cookies.

Blog o online marketingu

Audit PPC kampaní

Google Ads
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.

Požádat o audit

Vložte názor k článku: Cookies stále žijí. Na co se připravit?

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Jak spravovat PPC kampaně svépomocí?

    Jak spravovat PPC kampaně svépomocí?

    Na co si dát pozor a kdy je čas obrátit se na odborníka

    ZOBRAZIT
  • Víte, jak se projevuje inflace v PPC reklamě?

    Víte, jak se projevuje inflace v PPC reklamě?

    Sledujte aktuální vývoj a hledejte pozitiva

    ZOBRAZIT
  • Jak vyzrát na drahé online kampaně

    Jak vyzrát na drahé online kampaně

    Obsahová síť jako ideální nástroj pro konkrétní produkt

    ZOBRAZIT