19 / 09 / 2022
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Cookies stále žijí. Na co se připravit?
Opravdový konec je naplánovaný na rok 2024
O cookies jsem tady na blogu napsal už nespočet slov. A nejinak tomu bude i v tomto článku. Tentokrát bude řeč o prodloužení lhůty pro jejich definitivní konec.
Zatímco společnost Meta, tedy Facebook, již cookies vyřešil pomocí přímého napojení přes CAPI, u Googlu se vývoj nové technologie pro dosledování událostí uživatelů a měření konverzí mírně zpožďuje. I proto největší vyhledávač oznámil, že ve svém prohlížeči Chrome odkládá konec cookies z roku 2023 na 2024. Připomínám, že v této věci se řeší zejména cookies třetích stran, které reklamní systémy hojně využívají a jsou celkově diskutabilní, možná bych řekl, že i trochu neetické.
Jak to bude v Google Chrome?
Prohlížeč Chrome chystá v budoucnu využívat novou technologii, která se nyní pracovně nazývá jako Privacy Sandbox a Topics. Tady však Google teprve zahajuje fázi testování přímo na uživatelích, takže se vývoje technologie a celkového řešení oficiálně asi brzo nedočkáme.
Co to pro nás marketéry znamená?
Zatím se mohu jen domnívat, ale vypadá to, že Google chce otevřít cestu všem reklamním systémům pomocí jednotné technologie. Ta bude podobná cookies, ale bude více odpovídat požadavkům na ochranu osobních údajů. Oproti cookies však půjde o technologii, která bude sloužit primárně pro marketingové účely.
Jak se připravit na období bez cookies?
Této problematice se věnuju již dlouhodobě a vše testuju také u svých klientů. Tam, kde to dovolují výsledky, zakládám kampaně, které jsou méně závislé na cookies. Čím dál víc se tedy soustředím na to, aby kampaně cílily na nová publika. Například v Skliku to jsou uživatelé webů Seznam.cz, jednoduchá obsahová reklama nebo je možné pracovat i s vlastními seznamy uživatelů (zákazníků).
A pokud vás téma „cookieless future“ zajímá, určitě si nenechte ujít záznam z letošní konference Sklik Expert fóra. Přednášející Jakub Novotný a Jan Koutný ještě více přibližují tuto problematiku a nabízí i další tipy, jak se připravit na dobu bez cookies.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Cookies stále žijí. Na co se připravit?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)