10 / 09 / 2019
Školní rok zaplavil online svět vlnou novinek
Pestrá nálož od Seznamu i Googlu
Se zářím se doslova roztrhl pytel novinek na poli online marketingu. Nebudu chodit kolem horké kaše a pojďme se na ně rovnou podívat!
Zrušení průměru v Google Ads
To je jedna z nejzásadnějších aktualit, která se podle mě dotkne úplně všech. Kampaně optimalizované na bázi průměrné pozice bude třeba dostatečně přepracovat. Specialisté si tak budou muset najít hodně času na to, aby se na říjnovou novinku nachystali. V Google Ads jsou už nyní vidět nové metriky, kterou průměrnou pozici nahradí, a to:
- Zobrazení zcela nahoře
- Zobrazení nahoře
Nové metriky si osobně budu muset nejdříve zažít, ale odklon od průměrné pozice spíš vítám. Tato metrika byla totiž diskutabilní – mohla vykazovat pěkné číslo, ale na konkrétních zařízeních ukazovala jiné výsledky, takže oprostit se od „průměru“ je rozhodně krok kupředu a pro mě osobně i úleva. Nebudu tak už muset vysvětlovat klientům, jak to vlastně s tou průměrnou pozicí je.
Merchant Center v novém kabátě
Z hlediska reklamních systémů je dalším osvěžením nové rozhraní Merchant Centeru od Googlu. Nejde přesně vykreslit všechny změny, ale pokud je shrnu, tak rozhraní hodně přeskládali a více kopíruje samotné Google Ads.
Vychytávky od Seznamu
Pozadu nezůstává ani Seznam. Nyní uvidíte v rozhraní administrace Zboží.cz přehled recenzí s hodnocením a číslem objednávky, což je velká výhoda, protože e-shopisté již nebudou muset tyto informace složitě dohledávat.
Dynamické bannery
A ze „seznamácké“ kuchyně tu mám ještě jednu významnější novinku. V Skliku vznikl nový typ reklamy, tzv. dynamický banner. Jak už z názvu vypovídá, jedná se o banner, který je napojený na XML feed. Výhoda spočívá v tom, že bude obsahovat vždy aktuální produkty z vašeho e-shopu. Vzhledově je hodně přiblížený klasickým DRTG reklamám, ale je navíc obohacený o šablony, které lze nastylizovat, ať už se jedná o barvy, font či popis.
Nadcházející podzim přináší opravdu dost zajímavých novinek. Věřím, že z nich budete mít stejnou radost a snad i užitek.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Školní rok zaplavil online svět vlnou novinek
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)