27 / 12 / 2021
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Ohlédnutí za letošními čísly
Nárůst kampaní, poptávky i podcastů
Každé prosincové bilancování je pro mě zajímavým tématem a pokaždé se ho snažím pojmout lehce jinak. Tento rok jsem se zaměřil výhradně na čísla a nikoliv na pocity a proběhlé události.
Co se mi letos povedlo?
Jak už vidíte v mé infografice, kterou mám na stránce „Více o mně“, v předchozích letech jsem se klientům staral o kampaně v hodnotě rozpočtů téměř 5,5 milionů korun ročně. Letos se toto číslo zvedlo na krásných 7,4 milionu. Jedná se tak o 26% nárůst, což je za mě fantastický úspěch.
Za těmito výsledky však nestála pandemie koronaviru, jako tomu bylo v loňském roce, ale silná poptávka. Lidé si zkrátka uvědomili, že online marketing je v současné době alfa a omegou jejich byznysu.
Na čísla jsem se také zaměřil v souvislosti s poptávkou. Proto jsem letos využil 12 otázek, které mi ulehčují komunikaci s potenciálními klienty. Díky tomu jsem byl schopen obstarat za celý rok celkem 70 poptávek. Oproti předchozímu roku tedy neuvěřitelné navýšení téměř o 50 %.
Také jsem velmi hrdý, že jsme s Jirkou Flaisigem z Hitrádia City Brno dali dohromady přes 180 minut podcastů nabitých informacemi ze světa online marketingu. Celkově tak je volně k dispozici 40 dílů k poslechu, a to u mě na blogu nebo na Spotify, Apple či Google Podcastech.
A kde se naopak nedařilo?
Návštěvnost blogu bohužel spadla o 15 %. Příčinu vidím v tom, že jsem se věnoval jiným aktivitám, a to nejen pracovně, ale i v osobním životě, a proto jsem letos zveřejnil méně článků. Oproti roku 2020, kdy jsem vydal 27 úplně nových příspěvků, to letos bylo o 40 % méně.
Taktéž nebudu nijak skrývat, že někteří klienti u mě povyrostli natolik, že jsem jim jako specialista už přestal stačit. Začali poptávat daleko širší portfolio služeb jako e-mailing, obsahový marketing, grafické práce a komplexní zaštítění marketingových kanálů. Dorazily ale i poptávky, kde se naopak agenturní spolupráce neosvědčila, takže se mi odliv klientů hezky vyvážil.
Nikterak neoslnily ani mé boční projekty jako Digiškolení. Bohužel se letos snížil počet zájemců, a to i přesto, že jsem zařadil nová školení na Facebook a pro Shoptet pokročilejší uživatele na téma automatizace. Celkově už mám nějakou vizi pro rok 2022 – zkusit školení přesunout do větších prostor pro více účastníků a zároveň je přiblížit víc do centra Brna. Nejsem si však touto myšlenkou jistý, protože důvodů, proč se počet uchazečů snížil, může být více, a proto musím vše důkladně zanalyzovat.
Jak vidíte, myšlenky a inspirace pro nadcházející rok se začínají kupit. Doufám, že i vy máte nějaké představy či očekávání, a pokud ne, věřím, že se vám váš byznysový plán alespoň rýsuje a brzy jej doladíte.
Ať se vám v roce 2022 daří! Přeji hlavně hodně zdraví, radosti a elánu do života i do práce.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Ohlédnutí za letošními čísly
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)