Mějte všeobecné obchodní podmínky právně správně

Několik tipů pro provozovatele e-shopů

online marketing


Každý e-shop by měl mít uveřejněnou aktuální verzi všeobecných obchodních podmínek (VOP), pokud nechce mít problémy s Českou obchodní inspekcí (ČOI). V roce 2014 totiž vyšel nový občanský zákoník a nutno říci, že ne všechny české e-shopy se se změnami ve VOP vypořádaly. Rád bych vám tedy v tomto článku nastínil ty nejzásadnější body, které byste měli prověřit a případně aktualizovat.  

  • Mezi nejčastější požadavky od ČOI patří např. uvedení vzorových formulářů pro podání odstoupení od smlouvy nebo vzorový formulář s ponaučením o možnosti odstoupení od smlouvy.
  • Je správné uveřejnit informaci týkající se práv z vadného plnění za zboží – doporučuji uvést i v případě, že poskytujete služby či jiné nehmotné věci k prodeji.
  • Dle nového občanského zákoníku je také potřeba informovat zákazníka o možnosti mimosoudního řešení sporů z kupní smlouvy.  

„ČOIka“ to s námi myslí dobře

Berte v úvahu, že Česká obchodní inspekce vám nechce házet klacky pod nohy a vlastně plní funkci jakýchsi rodičů, kteří to s vámi myslí dobře. Na českém trhu je totiž opravdu velké množství e-shopů, a proto je třeba, aby vše plulo v mezích zákonů a ochráněn byl jak provozovatel obchodu, tak i zákazníci. Nepřesné či nepřehledné VOP často mohou vypovídat o tom, jak (ne)férový přístup e-shop má.  

Na závěr pro inspiraci nahlédněte do níže uvedených všeobecných podmínek společností, které doporučuji:  

• E-shop s nábytkem Domestav.cz
• Slevový portál Slevoteka.cz