Ukrajinská krize v online marketingu

Marek Wiener 28 / 02 / 2022

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Ukrajinská krize v online marketingu

Nezapomeňte zazálohovat svoje data

Aktuální dramatické dění ve východní Evropě mě donutilo zanalyzovat situaci z pohledu online marketingu. Celkový stav je prozatím nečitelný, je však jednoznačné, že se zákazníci chovají jinak. A my můžeme jen doufat, že krátkodobě . Vzhledem k tomu, že se poměry neustále vyvíjí a zatím není jasný rozsah důsledků, těžko se dá odhadovat, co nás konkrétně čeká. Jsem si ale jistý, že tento agresivní konflikt se dotkne nás všech.

Primárně bych doporučoval v rámci marketingových plánů zachovat klid a hlavně neprovádět žádné dramatické změny v rozpočtech. Situace mi trochu připomíná stav před pandemií koronaviru, kdy klienti začali dělat náhlé kroky, které však po několika dnech přehodnotili a brali zpět.

Hlavně rozvážně

V těchto dnech se svými klienty řeším hlavně (ne)vhodné plánování nových kampaní, popřípadě úpravy v komunikaci. Domnívám se, že zákazníci aktuálně nevěnují dostatečnou pozornost dokončení nákupu a jsou zaměstnání informovaností a čtením zpráv z fronty. Vynaložené peníze v reklamách proto mohou mít horší výsledky. Aktuální čísla hovoří o tom, že zobrazováni reklam za uplynulý týden nepatrně kleslo. Negativní výsledky potom výrazněji eviduji v kampaních s cílením na území Slovenska. Vše ukáže samozřejmě čas.

Na co si dát určitě pozor?

I náš kyberprostor čelí mnoha útokům. V naší agentuře jsme už řešili napadení na zatížení stránek nebo robotické zasílání spamu. Společnost Wedos vydala důležité bezpečnostní upozornění na kybernetická rizika. Důrazně proto doporučuji zazálohovat vaše projekty, ideálně držte několik záloh online, v cloudu, i offline na externích discích. Samozřejmě za normální situace máte nejen u Wedosu automatické zálohy, ale v tomto případě se jejich IT experti řídí krizovým scénářem a já s nimi musím jedině souhlasit.

Blog o online marketingu

Knihovna reklam

Podívejte se na nový inspirativní katalog reklam. 
Google Ads

Více o knihovně

Vložte názor k článku: Ukrajinská krize v online marketingu

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Co jsem se dělal na PPC MeetUpu od Shoptetu?

    Co jsem se dělal na PPC MeetUpu od Shoptetu?

    Nasával zajímavosti přímo ze zdroje

    ZOBRAZIT
  • Mobilním formátem Interscroller rozhodně zaujmete

    Mobilním formátem Interscroller rozhodně zaujmete

    Nový typ reklamy od Skliku

    ZOBRAZIT
  • Po roce Vánoce, Vánoce přicházejí...

    Po roce Vánoce, Vánoce přicházejí...

    Ohlédnutí za náročným rokem 2022

    ZOBRAZIT