Víte, jak se projevuje inflace v PPC reklamě?

Marek Wiener 12 / 08 / 2022

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Víte, jak se projevuje inflace v PPC reklamě?

Sledujte aktuální vývoj a hledejte pozitiva

Spontánně jsem pro vás připravil článek na aktuální téma, které se nějakým způsobem dotýká téměř každého.  Obecně nad inflací přemýšlím již dlouho, protože narůstají náklady nejen v naší domácnosti, ale i ve firmě. Pojďme se teď ale podívat, jak se dotýká PPC reklamy.

Dopady na PPC reklamu

Určitě je dobré se nad nárůstem cen zamyslet, protože ne každý vidí, jak se inflace projevuje právě v onlinu, přestože se tak již děje. Z mého zkoumání reklamních účtů můžeme v PPC reklamě zpozorovat:

  • Překvapivé zvýšení průměrné hodnoty objednávky
  • V tom lepším segmentu prodeje zboží i zvýšení hodnoty konverzí
  • Snížení počtu objednávek
  • Zvýšení PNO

To jsou takové čtyři základní body, se kterými se setkávám nejčastěji. A proč tomu tak je? Zvýšení průměrné hodnoty objednávky a koneckonců i hodnoty konverzí se zpravidla dějou kvůli tomu, že klienti zdražují.  Když tedy distributor platí více za pohonné hmoty, mzdové náklady a vstupní suroviny, prodejce je pak logicky přenáší na prodejní ceny v e-shopu.

Horší už je právě oblast snížení počtu objednávek, což ze začátku nemusí být tak dramatické, když se daří držet určitý obrat. Nicméně je potřeba počítat, jak dlouho takové tempo vydržíte a kdy se dotkne i střední třídy, která brzy začne šetřit a promýšlet svoje nákupy.

Finálním projevem inflace v PPC reklamě je zvýšení PNO. Výkon reklam je díky inflaci horší, a tím pádem dražší.

Jak z toho ven?

To určitě není jednoduchá otázka, ale myslím, že se lze na situaci připravit. Základ vidím zejména v obecném vzdělávání. Doporučuji proto sledovat ekonomické ukazatele a další možné scénáře, a snažit se tak aspoň trochu různorodé situace předvídat. 
Mezi ekonomické ukazatele určitě patří běžné informace o měnách, cenách energií a paliv nebo v rámci konkurence můžete například sledovat vývoj skladovosti produktů. V případě B2B klientů zase počet nabídek v prodeji. To nám může trochu napovědět, jaká je situace na trhu, což pak můžete v některých strategických rozhodnutí zohlednit.

Závěrem si dovolím přidat osobní radu – dívejte se na zdražování optimisticky. Pokud máme dnes inflaci kolem 12 %, stále to není 25 či 50 %. Přeji nám všem hodně sil a ať se s tou inflací zdárně popereme!

Blog o online marketingu

10x NE pro správnou tvorbu PPC kampaní

Google Ads
Nasajte tipy a inspiraci od profesionálů.

Zobrazit tipy

Vložte názor k článku: Víte, jak se projevuje inflace v PPC reklamě?

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Jak jsem si užil PPC OFFLINE v Praze

    Jak jsem si užil PPC OFFLINE v Praze

    Aneb nášup zbrusu nových informací z oboru

    ZOBRAZIT
  • Cookies stále žijí. Na co se připravit?

    Cookies stále žijí. Na co se připravit?

    Opravdový konec je naplánovaný na rok 2024

    ZOBRAZIT
  • Jsem Google Partner!

    Jsem Google Partner!

    Získal jsem důležitý certifikát pro PPC specialisty

    ZOBRAZIT