Víte, co se stane, když vypnete reklamy?

Marek Wiener 19 / 04 / 2023

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Víte, co se stane, když vypnete reklamy?

Povánoční marketingový experiment

Příběhů z praxe není nikdy dost a proto chci se o jeden z nich podělit. S klientem jsem měl nedávno možnost vyzkoušet kompletní vypnutí reklam a celkově nás zajímalo, jak se tato „akce“ projeví na obratu. Pojďte se podívat, co nás k tomu vedlo a jaké byly výsledky. 

Proč jsme chtěli reklamy vypnout?

K tomuto radikálnímu kroku jsme museli přistoupit, protože reklamy přestávaly být rentabilní. Vánoční sezóna již skončila a vzhledem k tomu, že nebylo jasné, jak dál pokračovat, rozhodli jsme se s klientem udělat takový ostrý test, jak dopadne vypnutí reklam.

Abych vám tento experiment více přiblížil, ale zároveň klienta anonymizoval, prozradím jen, že se pohybuje v oblasti prodeje módy. Z toho vyplývá, že nejen po vánoční sezóně platí stav, na který jsou marketéři v této branži zvyklí – dochází k situaci, kdy lidé už nekupují zimní oblečení, ale zároveň ještě vyčkávají s nákupem jarních outfitů.
Proto se nám tato zkouška jevila jako nevýhodnější řešení, tedy v okurkové sezóně eliminovat náklady a soustředit se na vyhlížení správné chvíle pro opětovné zapnutí reklam.

Co test přinesl?

Jak je vidět na grafu s počtem objednávek, zimní sezóna gradovala v říjnu a vánoční prodeje v listopadu. Velké propady nastaly v lednu z důvodu nepříznivých podmínek (počasí a start okurkové sezóny), avšak situace po vypnutí reklam vypadala dost děsivě.  Objednávky spadly na jednotky, dá se říct, že prakticky na nulu. Pád jsem zaznamenal okamžitě po vypnutí kampaní.

A jaký je tedy závěr?

Pokud jste na vašem online byznysu závislí, je jasné, že není možné reklamy vypínat. I když samozřejmě platí, že můžete mít silné SEO, ale ne vždy plně nahradí vaše objednávky z placené reklamy. Potom je nutné mít záchranný plán, který by tyto situace řešil. K tomu záměru samozřejmě patří i různé další marketingové aktivity (skladové možnosti, e-mailing, promo akce nebo vylepšení SEO), tedy práce, které nejste schopni ihned po vypnutí kampaní udělat, ale spíše na ně navázat. Proto doporučuji na těchto aktivitách pracovat trvale a intenzivně.

Blog o online marketingu

Audit PPC kampaní

Google Ads
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.

Požádat o audit

Vložte názor k článku: Víte, co se stane, když vypnete reklamy?

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Jak stanovit cíle v reklamní kampani?

    Jak stanovit cíle v reklamní kampani?

    A jak je využít v praxi?

    ZOBRAZIT
  • Když se PPC reklamám nedaří…

    Když se PPC reklamám nedaří…

    Nebojte se a experimentujte!

    ZOBRAZIT
  • Jak jsem začal používat PPC Bee…

    Jak jsem začal používat PPC Bee…

    … a co mi to dalo

    ZOBRAZIT