17 / 11 / 2022
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Jednorázové nastavení PPC reklam
Aneb neuvážené chování ze strany klienta
Tento článek nebude úplně pozitivní, jelikož součástí každé práce jsou i náročné chvíle. Chci se s vámi proto podělit o zkušenosti s klienty, se kterými jsem se nadřel a které bych označil jako problematické.
Letos jsem měl pár spoluprací, které byly neobvykle krátkodobé. Problém ovšem nespočíval v tom, že by klienti nebyli spokojeni dodanými službami či dosaženými výsledky, nýbrž si nechali kampaně nastavit jednorázově. A protože tyto služby v rámci PPC účtů standardně neposkytuji, asi vás zajímá, co se tedy přihodilo.
Jak probíhá spolupráce
Předně musím podotknout, že bych byl nerad, aby tento článek sloužil jako návod, jak si u mě objednat jednorázové nastavení reklam, ale i tak jsem se rozhodl přiblížit vám takovou situaci.
Klientům zpravidla nedávám podmínku minimální délky spolupráce. Když se zákazníkem navážu spolupráci, je klíčové si říct, v jakém rozsahu. Pokud si zvolí větší budget, chce většinou nastavit všechny služby od PPC reklamy, přes zbožové srovnávače až po sociální sítě. Výsledkem bývá, že během prvních dvou měsíců již máme vše důležité v provozu a pak se ladí výsledky a efektivita vynaložených peněz do reklamy. Následně samozřejmě pokračuje optimalizace reklam, vytyčených cílů a nastavování nových. A zde přichází zlom – již několikrát se mi stalo, že klient právě v tomto okamžiku spolupráci ukončil.
Rychlý závěr
Důvody rozchodu bývají různé, nejčastěji však klienti oznamují omezené finanční prostředky, utlumení reklamy kvůli dovolené nebo nedostatek skladových zásob. Skutečnost je ovšem taková, že klient dá přednost provozu kampaní „na setrvačník“ bez odborného přístupu nebo naopak se podívá na některá nastavení a snaží se další kampaně spravovat sám. Tito klienti si tedy zaplatí za mé know-how, se kterým se pak následně snaží pracovat. To však bohužel nemůžu ovlivnit, ani si nijak stěžovat, protože jsem za odvedenou práci vždy dostal zaplaceno.
A co z toho vyplývá?
Rozhodně ponaučení. Ne však pro mě, ale zejména pro druhou stranu. Klientův postup sice není úplně férový, ale je potřeba pochopit, že on přebírá nad účty kontrolu a je odpovědný za rozpočet a další investice do reklamy.
Berme v úvahu i fakt, že některé běžící reklamy, do kterých jsem vložil svůj největší um, nemusí být nastaveny nejlépe, a je nutné je dále optimalizovat, aby vykazovaly co nejlepší výsledky, nebo se brzy odhalí úskalí dané kampaně. Také je důležité vědět, že dva měsíce opravdu nestačí na pochopení PPC a mého know-how. Zároveň si troufám tvrdit, že nelze porozumět ani sekundárním aktivitám z hlediska optimalizace reklam nebo dynamiky vývoje novinek v oblasti PPC inzerce.
Závěrem chci tedy shrnout, že podobné smýšlení je velmi neuvážlivé a je dost pravděpodobné, že další peníze investované do takového setrvačného běhu budou (částečně) vyhozené.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Jednorázové nastavení PPC reklam
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)