23 / 06 / 2023
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Další postřehy při přechodu na Google Analytics 4
Jak pracovat s daty a co si pohlídat?
S nástupem Google Analytics 4 pro vás mám několik dalších myšlenek, které navazují na mé předchozí články na toto důležité téma.
Pokud jste už v situaci, kdy vám nové GA4 měří a poskytují nějaká první data, automaticky vám přijdou na mysl otázky, kde máte co hledat a jaké oblasti si pohlídat. Na řádcích níže jsem proto sesumíroval, jak data v novém Analyticsu řeším já.
- Kde zkontrolovat počet transakcí a jejich ID?
Pokud nemáte přímé napojení GA4 na vaši platformu, vzniká poměrně dost úkolů s testováním. Tady jsem i já trochu tápal, kde vlastně ty ID transakcí najít, abych se přesvědčil, že nevznikají duplicity nebo zda mám naopak zaznamenané všechny transakce. V tomto bodě doporučuji pracovat se záložkou „Prozkoumat“ a tady si vytvořit přehled, kde v dimenzi nastavíte ID transakce a metrikách například „Tržby“. Váš přehled pak může vypadat následovně:
- Analýza nákladů.
Ve verzi Universal jsem hojně využíval možnost analýzy nákladů. Tato funkce však už vyžaduje hluboké znalosti a tady jsem si potvrdil, že to tak skutečně je. Hlavním problémem je, že analýza nákladů se do GA4 importuje manuálně, takže musíte mít předem vytvořený CSV soubor, který bude mít požadovanou strukturu dat. Důležitým prvkem je potom existence UTM parametru utm_id, který správně přiřazuje náklady jednotlivým kanálům.
- UTM parametry.
Ano, UTM parametry jsou v GA4 zásadní věc. Pokud chcete mít vše hezky pod kontrolou, je potřeba všechny vaše kampaně tagovat a mít jednoduše systém.
- Modifikace událostí.
Na závěr bych ještě zmínil modifikaci událostí. Tu najdeme v datovém streamu a může se hodit pro sloučení některých zdrojů, viz můj příklad v náhledu.
- Jednoduchá možnost vlastních konverzí
Tuto možnost najdeme opět v datovém streamu v části Vytvořit vlastní událost. Principiálně jde o prostředí dobře známe z Google Tag Managera, kde za pomocí podmínek nastavíte vyvolání události. Může to být například situace, kdy se načte konkrétní URL adresa.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Další postřehy při přechodu na Google Analytics 4
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)