Facebookové formuláře jako reklama

Marek Wiener 25 / 04 / 2024

Hodnocení: 0 ×

Facebookové formuláře jako reklama

Pracujte s kontakty a mějte k ruce kvalitní obchoďáky

Facebookový formulář nebo také tzv. Rychlý formulář je forma reklamy na platformách společnosti Meta, která je vhodná nejen pro B2B firmy, ovšem u nás jej primárně využíváme právě v této oblasti. Pokud jde o reklamu pro sběr kontaktů, tak kromě LinkedIn reklamy jsou facebookové formuláře určitě další způsob, kterak najít vhodné zákazníky z řad B2B. V tomto článku se ale zaměřím spíš na následnou práci než na vytváření reklam.

Jak pracovat s Facebook formuláři

Na začátek připomenu, že takové formuláře vypadají podobně jako jiná inzerce na Facebooku či dalších platformách Meta. Liší se však zejména v podobě kliknutí na reklamu, kdy uživatel není přesměrovaný na web inzerenta, ale objeví se formulář přímo v dané platformě.

Sběr těchto kontaktů může být kolikrát velmi snadný, pokud se v rámci propagace zamyslíte nad kreativou a položenými otázkami. Důležitá je pak hlavně následná práce s kontakty, která tak snadná už není. Proč tomu tak je?

  1. Hlavním důvodem je samozřejmě cílová skupina a chování uživatelů, protože lidé rádi něco vyplní, aniž by věděli, na co konkrétně odpovídají. Buďme tedy v tomto ohledu realisté a uvědomme si, že relevantnost může být nižší.
  2. Druhým bodem, který vnímám negativně, je fakt, že po kliknutí na tuto reklamu nelze úplně jednoduše odejít. I běžný uživatel může mít problém najít křížek či jiný exit z reklamy, takže může nastat situace, že uživatel odešle kontakt, aniž by chtěl.

A co dál?

Za mě je velmi důležitá následná práce s kontaktem. Doporučuji proto vést si podrobnou tabulku, která bude evidovat, kdy jste komu volali, co jste mu nabídli a případně, kdy se máte znovu ozvat. Zaznamenávejte také, jestli je lead horký, nebo naopak, a všechny si pak roztřiďte do skupin, případně můžete zavést e-mailing a připomínat se i dalším způsobem, který může uživatele zaujmout.

Facebookové formuláře jsou určitě zajímavým druhem inzerce, který stojí za vyzkoušení, ale chce to mít určitě k ruce kvalitní obchodní tým na dotažení akvizic.

Blog o online marketingu

Speciální promo kódy Google Ads


Získejte dotaci 25 000 Kč na kampaně v Google Ads. Napište mi.

Chci promo kód

Vložte názor k článku: Facebookové formuláře jako reklama

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat: