11 / 06 / 2024
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Facebookové formuláře jako reklama
Pracujte s kontakty a mějte k ruce kvalitní obchoďáky
Facebookový formulář nebo také tzv. Rychlý formulář je forma reklamy na platformách společnosti Meta, která je vhodná nejen pro B2B firmy, ovšem u nás jej primárně využíváme právě v této oblasti. Pokud jde o reklamu pro sběr kontaktů, tak kromě LinkedIn reklamy jsou facebookové formuláře určitě další způsob, kterak najít vhodné zákazníky z řad B2B. V tomto článku se ale zaměřím spíš na následnou práci než na vytváření reklam.
Jak pracovat s Facebook formuláři
Na začátek připomenu, že takové formuláře vypadají podobně jako jiná inzerce na Facebooku či dalších platformách Meta. Liší se však zejména v podobě kliknutí na reklamu, kdy uživatel není přesměrovaný na web inzerenta, ale objeví se formulář přímo v dané platformě.
Sběr těchto kontaktů může být kolikrát velmi snadný, pokud se v rámci propagace zamyslíte nad kreativou a položenými otázkami. Důležitá je pak hlavně následná práce s kontakty, která tak snadná už není. Proč tomu tak je?
- Hlavním důvodem je samozřejmě cílová skupina a chování uživatelů, protože lidé rádi něco vyplní, aniž by věděli, na co konkrétně odpovídají. Buďme tedy v tomto ohledu realisté a uvědomme si, že relevantnost může být nižší.
- Druhým bodem, který vnímám negativně, je fakt, že po kliknutí na tuto reklamu nelze úplně jednoduše odejít. I běžný uživatel může mít problém najít křížek či jiný exit z reklamy, takže může nastat situace, že uživatel odešle kontakt, aniž by chtěl.
A co dál?
Za mě je velmi důležitá následná práce s kontaktem. Doporučuji proto vést si podrobnou tabulku, která bude evidovat, kdy jste komu volali, co jste mu nabídli a případně, kdy se máte znovu ozvat. Zaznamenávejte také, jestli je lead horký, nebo naopak, a všechny si pak roztřiďte do skupin, případně můžete zavést e-mailing a připomínat se i dalším způsobem, který může uživatele zaujmout.
Facebookové formuláře jsou určitě zajímavým druhem inzerce, který stojí za vyzkoušení, ale chce to mít určitě k ruce kvalitní obchodní tým na dotažení akvizic.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Facebookové formuláře jako reklama
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)