26 / 01 / 2023
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Jak vysosat z Facebooku ta nejdůležitější data?
Zajímavé tipy na kvalitní výstupy
Závěrem roku vždy dělám různé analýzy, které mě navedly k sepsání pár rad týkajících se Facebooku, protože právě ten považuji z hlediska dat za nejméně čitelný. Ideální je najít si určitý postup, který vám bude vyhovovat.
O co se na Facebooku zajímat?
Obecně by se toto téma dalo vztáhnout ke všem reklamním platformám, nicméně v tomto článku se budu bavit hlavně o Facebooku. A teď ke klíčové otázce – jakmile provozujete zejména drahé akviziční kampaně, bude pro vás zřejmě nejpodstatnější, odkud vám chodí konverze (leady, objednávky apod.).
Já osobně si v datech vše převádím do Excelu, takže si vytahuji exporty do XLS souborů, a to zejména na úrovni sad reklam. V analýzách si toho ale vyhodnocuji mnohem více. Za nejzajímavější považuji tyto údaje:
• jaká kampaň fungovala nejlépe
• jaký formát reklamy byl nejvíce konverzní
• informace, na jaké platformě se reklama zobrazovala
• demografické údaje
Neopomínejte důležité kroky
Pokud máte jednoduchý účet nebo se jen snažíte o jeho přehlednost, potom skutečně stačí pracovat na úrovni sad reklam či kampaní. Ty ovšem musíte mít předem dobře pojmenované, abyste je dokázali smysluplně filtrovat a porovnávat.
Poměrně zavádějící je řešit jen fungování reklamy. Já se například nedívám hned na leady nebo nákupy, ale zajímají mě i sekundární hodnoty jako je dosah, cena za konverzi, PNO a další parametry.
Podobně to platí i u formátů reklamy. Abyste dosáhli kýženého reportu, potřebujete mít systém v pojmenovávání jednotlivých inzerátů. Doporučuji používat stejný parametr v názvu pro carousel, square, video a další formáty, které využíváte. Díky tomu budete schopni filtrovat a exportovat svá data, a mít tak pohromadě kompatibilní čísla v rámci celého roku.
Analýza zobrazování reklam na platformách Meta (Facebook, Instagram, Messenger, Whatsapp apod.) se už pak dále neřeší nějakým vlastním nastavením, nýbrž v uživatelském rozhraní přes Rozdělení > Podle doručování. Zde najdete i věk a další demografické údaje. Jednotlivé kampaně, sady reklam nebo inzeráty tak s přehledem zvládnete analyzovat dle svých potřeb. Má to ovšem své „ale“. Zejména v datech o konverzích často najdete informace v řádku Nezařazeno, z čehož vyplývá, že analýzu už bohužel neuděláte přesně tak, jak si představujete.
Pokud pracujte na analýze dat či reportech, tak z výše uvedených tipů však rozhodně dokážete zpracovat velmi zajímavé výstupy. A pokud je obohatíte o pěkné grafy, získáte velmi kvalitní a profesionální data o vašich zákaznících na platformách Meta.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Jak vysosat z Facebooku ta nejdůležitější data?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)