Jak vysosat z Facebooku ta nejdůležitější data?

Marek Wiener 26 / 01 / 2023

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Jak vysosat z Facebooku ta nejdůležitější data?

Zajímavé tipy na kvalitní výstupy

Závěrem roku vždy dělám různé analýzy, které mě navedly k sepsání pár rad týkajících se Facebooku, protože právě ten považuji z hlediska dat za nejméně čitelný. Ideální je najít si určitý postup, který vám bude vyhovovat.

O co se na Facebooku zajímat?

Obecně by se toto téma dalo vztáhnout ke všem reklamním platformám, nicméně v tomto článku se budu bavit hlavně o Facebooku. A teď ke klíčové otázce –  jakmile provozujete zejména drahé akviziční kampaně, bude pro vás zřejmě nejpodstatnější, odkud vám chodí konverze (leady, objednávky apod.).

Já osobně si v datech vše převádím do Excelu, takže si vytahuji exporty do XLS souborů, a to zejména na úrovni sad reklam. V analýzách si  toho ale vyhodnocuji mnohem více. Za nejzajímavější považuji tyto údaje:

•    jaká kampaň fungovala nejlépe
•    jaký formát reklamy byl nejvíce konverzní
•    informace, na jaké platformě se reklama zobrazovala
•    demografické údaje

Neopomínejte důležité kroky

Pokud máte jednoduchý účet nebo se jen snažíte o jeho přehlednost, potom skutečně stačí pracovat na úrovni sad reklam či kampaní. Ty ovšem musíte mít předem dobře pojmenované, abyste je dokázali smysluplně filtrovat a porovnávat. 
Poměrně zavádějící je řešit jen fungování reklamy. Já se například nedívám hned na leady nebo nákupy, ale zajímají mě i sekundární hodnoty jako je dosah, cena za konverzi, PNO a další parametry.

Podobně to platí i u formátů reklamy. Abyste dosáhli kýženého reportu, potřebujete mít systém v pojmenovávání jednotlivých inzerátů. Doporučuji používat stejný parametr v názvu pro carousel, square, video a další formáty, které využíváte. Díky tomu budete schopni filtrovat a exportovat svá data, a mít tak pohromadě kompatibilní čísla v rámci celého roku.

Analýza zobrazování reklam na platformách Meta (Facebook, Instagram, Messenger, Whatsapp apod.) se už pak dále neřeší nějakým vlastním nastavením, nýbrž v uživatelském rozhraní přes Rozdělení > Podle doručování. Zde najdete i věk a další demografické údaje. Jednotlivé kampaně, sady reklam nebo inzeráty tak s přehledem zvládnete analyzovat dle svých potřeb. Má to ovšem své „ale“. Zejména v datech o konverzích často najdete informace v řádku Nezařazeno, z čehož vyplývá, že analýzu už bohužel neuděláte přesně tak, jak si představujete.

Pokud pracujte na analýze dat či reportech, tak z výše uvedených tipů však rozhodně dokážete zpracovat velmi zajímavé výstupy. A pokud je obohatíte o pěkné grafy, získáte velmi kvalitní a profesionální data o vašich zákaznících na platformách Meta.

Blog o online marketingu

10x NE pro správnou tvorbu PPC kampaní

Google Ads
Nasajte tipy a inspiraci od profesionálů.

Zobrazit tipy

Vložte názor k článku: Jak vysosat z Facebooku ta nejdůležitější data?

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Používejte profesní sociální síť LinkedIn

    Používejte profesní sociální síť LinkedIn

    Může vám přinést zajímavé kontakty

    ZOBRAZIT
  • Pravidla soutěží na Facebooku

    Pravidla soutěží na Facebooku

    Jak na soutěže na Facebooku

    ZOBRAZIT
  • Marketing, který nejde vidět…

    Marketing, který nejde vidět…

    …a přece je všude kolem nás

    ZOBRAZIT