04 / 01 / 2025
Rebrand. Kdy je čas na změnu?
Zamyslete se nad stavem vaší brandové identity
Na co se podíváme v tomto blogovém článku? Popřemýšlíme nad oblastí vizuální identity a otázkou případného rebrandu.
V nedávné době jsem se zamýšlel, co vede firmy ke změnám. Kdy a proč se rozhodují pro nový vizuální styl? Uvědomují si odvrácenou stranu rebrandu? Na toto téma mě přivedla myšlenka, kolik práce a času to stojí a kolik (ne)povedených příběhů na českém trhu známe.
Velké rebrandy v Česku
Mezi nejvýznamnější a zároveň velmi úspěšnou „revitalizaci“, o které jsem kdy slyšel, patří samozřejmě Notino. Původní e-shop Parfums se kompletně rebrandoval a myslím si, že nová značka se vžila natolik, že na starou si již málokdo vzpomene.
Určitě jste zaznamenali i další příběhy, kdy například došlo k fúzi České pojišťovny a Generali, čímž vznikl sloučený název Generali Česká pojišťovna. Nebo další – značka Dáme jídlo, která fungovala hezkých 11 let. V roce 2023 prošla rebrandingem a začala vystupovat pod názvem Foodora. Cílem bylo sjednotit značku v evropských zemích.
Ten nejhorší případ, co znám, je rebrand Cígler Software. Ten se bohužel nepovedl z právního pohledu. Nejdříve se firma přejmenovala na Solitea a následně na Sayfor. Ovšem co si budeme povídat, název Sayfor si zatím málokdo spojuje s Cíglerem, což nepůsobí jako úspěch.
Přemýšlíte o změně?
Pokud již nějakou dobu přemítáte o nové vizuální identitě, berte v úvahu několik faktorů a odpovězte si na tyto dvě klíčové otázky.
Proč jít do rebrandu?
- Vaše současné logo působí zastarale, neatraktivně či nemoderně.
- Panuje nesoulad s vaší současnou vizí či strategií firmy.
- Máte technická omezení, např. využití pro různé light 3D aplikace.
Proč ho ještě zvážit?
- Máte silnou identitu, vaše logo či název jsou dobře zapamatovatelné.
- Počítejte, že změna spolkne spousty peněz (výroba, propagace…).
- Vemte v úvahu celkové důsledky s ohledem na SEO, web, firemní tiskoviny či obalový design.
Pokud se zamýšlíte nad novou vizuální identitou, možná nejdřív zvažte odlehčený refresh stávající verze, ve které pouze upravíte všechny aktuální nedostatky. Tím neříkám, že zavedení nového loga bude jednodušší, ale minimálně bude v rámci stávajících zákazníků snazší jeho prosazení.
Přišel vám tento článek užitečný? Nasdílejte ho, ať se dostane k ostatním, kteří třeba nad rebrandem právě uvažují.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Rebrand. Kdy je čas na změnu?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)