Bez letní práce nejsou zimní koláče

Využijte léto k přípravě na nadcházející sezónu

rady a tipyonline marketing


Období dovolených je tady, z čehož vyplývá, že u většiny projektů jsou již prázdninové kampaně, akce a slevy připravené. A na co se vrhnout teď? Ideálně můžete toto období smysluplně využít a zodpovědně se začít připravovat na stěžejní prodejní část roku.

Hlavní prodejní sezóna začíná u většiny obchodníků v říjnu a končí v lednu následujícího roku. U dlouhodobých projektů se tedy snažím vždy ohlédnout zpět do roku minulého a zjistit, co se nepovedlo a brát to jako cennou zkušenost do budoucna. U jednoho e-shopu se mi třeba nepodařilo získat Heureka certifikát nebo zprovoznit dynamický remarketing na Facebooku. A proto mám teď zcela jasno, že to tentokrát musí vyjít na jedničku.  

Vhodný čas na průběžnou kontrolu kanálů

Letní měsíce dále využívám pro analýzu všech provozovaných kanálů. Doporučuji například projít recenze nejen na vašem webu, ale i další zpětné vazby (na Facebooku, Heurece, Firmy.cz apod.). Zkrátka postavit svůj e-shop či jiný projekt na startovní čáru před novým prodejním obdobím.  

A co můžete udělat ještě navíc? Zkuste promyslet, kterým směrem se můžete vydat během podzimní či vánoční sezóny. Níže máte ode mě pár tipů:  

  • využít dopravu zdarma (15.-16. 11. 2017) více na www.dendopravyzdarma.cz
  • získat Heureka certifikát Ověřeno zákazníky
  • oslovit starší neaktivní zákazníky a nabídnout jim slevou nebo jinou výhodu
  • rozšířit zákaznickou podporu
  • svůj odpovědný přístup můžete podpořit certifikátem APEK (Asociace pro elektronickou komerci)
  • zaměřit se na off-line marketing v charitativní oblasti
  • aktivně fungovat na sociálních sítích jako Facebook či Instagram

Berte tedy léto jako načerpání energie a inspirace na nadcházející hektické období. Najděte si dostatek času si vše v klidu promyslet, zjistěte, kde jsou vaše rezervy, a nastavte si vhodný time management, ať vše funguje tak, jak má.