
04 / 04 / 2025
Víte, jak správně optimalizovat produktový feed pro Google Merchant Center?
Praktické tipy pro práci s produkty
Po delší době bych rád věnoval prostor optimalizačním tipům pro práci s produkty v PPC kampaních, konkrétně pro Google Merchant Center.
Práce s produktovými feedy je klíčovou součástí každého PPC účtu. Snažím se učit nejen své klienty, ale i sám sebe, že tato data jsou opravdu zásadní, a vzhledem k jejich proměnlivosti je potřeba je pravidelně kontrolovat. V minulosti jsem dokonce pro Shoptet připravil webinář na toto téma, teď se ale podíváme hlouběji na konkrétní oblasti mimo samotnou strukturu dat.
Připravil jsem pro vás několik užitečných tipů pro optimalizaci produktů:
- Klíčová slova v nadpisech produktů – V názvech a popisech byste měli používat klíčová slova, která souvisí s produktem. Pokud prodáváte třeba košile, je dobré název specifikovat, například Pánská modrá košile s dlouhým rukávem, velikost M.
- Používejte synonyma v popiscích – Pokud prodáváte boty na běhání, ideální varianta pro další klíčová slova je například běžecké boty.
- Brand – Nezapomínejte uvádět značku v atributu BRAND. Google preferuje produktová data, která obsahují informaci o výrobci. Například pokud prodáváte boty značky Nike, je důležité, aby tuto značku uvedl výrobce v atributu v XML feedu.
- Věnujte pozornost atributům GTIN a MPN – Tyto atributy jsou klíčové. MPN je produktové číslo výrobku, které se vyplňuje, pokud není k dispozici GTIN, což je obvykle EAN, u knih ISBN.
- Co dělat, když nemáme EANy? Pokud nemáte EAN, použijte atribut identifier_exists, který je nutné uvést u produktů bez GTIN nebo MPN.
- Duplicity – Duplicity jsou častým problémem, kterým je dobré se vyhnout. Zejména v názvech produktů mohou výrazně ovlivnit optimalizaci kampaní.
- Variantní produkty – Nezapomínejte, že se doporučuje uvádět varianty jako samostatné produkty v XML feedu.
- Diagnostika – Sledujte diagnostiku v Google Merchant Center. Graf, který ukazuje počet produktů zpětně, je užitečný pro sledování výkyvů v zasílaných produktech.
- Propojení s Analytics – Díky integraci s Google Analytics můžete sledovat výkonnost vašich produktů nejen v Google Ads, ale i v dalších kanálech.
- Pravidelná kontrola – Jak jsem již zmínil, data se mohou rychle měnit, proto je důležité pravidelně kontrolovat jejich správnost. Pomoci vám mohou externí nástroje, například Mergado.
Pokud vám tento článek pomohl a myslíte, že by mohl zaujmout i někoho dalšího, neváhejte ho sdílet. Děkujeme!
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Víte, jak správně optimalizovat produktový feed pro Google Merchant Center?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)