Žhavá novinka z Google Ads: Performance Max

Marek Wiener 14 / 12 / 2021

Hodnocení: 0 ×

Žhavá novinka z Google Ads: Performance Max

Vyzkoušejte chytré kampaně optimalizované systémem

Přestože jsem byl dříve ke kampaním se strojovým učením spíše zdrženlivý, v posledním roce začínám měnit názor. V Google Ads je totiž po delší době zajímavá novinka, která se jmenuje Performance Max, což znamená maximálně výkonné kampaně. Algoritmus Googlu se aktuálně velmi přiblížil Facebooku, tudíž kampaně řízené člověkem (se zadáním vstupních dat a rozpočtů) a následně optimalizované systémem docela fungují.
 
Kampaně Performance Max využívají veškerá možná umístění na YouTube, v Google Obsahové síti, Vyhledávací síti, na kanálu Objevit, v Gmailu i v Mapách. Oproti ostatním chytrým kampaním se odlišují zejména tím, že jako vstupní informace využívají nejen obrázky, nadpisy či popisy, ale i produktová data z Google Merchant Centeru. K podkladům můžete navíc ještě připojit videa.
 
Jak docílit co nejvyššího výkonu?
Základem je samozřejmě měření konverzí. Důležitým předpokladem pro správné fungování je také přidání signálů publika, což vede k větší pravděpodobnosti lepšího výkonu. Googlu tedy sdělíte, na jaké publikum se má zaměřit a na základě jakého signálu má následně tvořit další podobná publika. 
V tomto bodu dobře poslouží vlastní seznamy zákazníků, návštěvníci vašich stránek nebo lidé, kteří u vás již nakoupili.
 
Performance Max má v mnoha mých pracovních účtech poměrně zajímavé výsledky. Přijde mi poněkud nezvyklé, že kampaň není třeba zásadně optimalizovat a už přináší konverze. Domnívám se, že algoritmus pro cílení reklam s chytrou strategií se v Googlu zlepšil, uvidím tedy, jaké budou další zkušenosti s tímto typem reklamy.
 
Aby ale nedošlo k nedorozumění, že „to jede úplně samo“, i tak je stále nutné kampaň upravovat a starat se o ní. Google doporučuje vyhodnocovat podklady reklam přes statistiky tak, aby v budoucnu byla k dispozici zpětná vazba pro ty nové.
 
Více o kampaních s maximálním výkonem najdete také v tomto videu Google Ads Tutorials: Creating a Performance Max campaign.

Blog o online marketingu

Kontrola PPC reklam

Zkontroluji vám nastavení vašich PPC reklam. Zjistěte možnost úspory kreditu či navýšení tržeb. Je to zdarma a do 3 dnů.

Požádat o kontrolu

Vložte názor k článku: Žhavá novinka z Google Ads: Performance Max

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Jak vyzrát na drahé online kampaně

    Jak vyzrát na drahé online kampaně

    Obsahová síť jako ideální nástroj pro konkrétní produkt

    ZOBRAZIT
  • Jak vyhodnocovat PNO v PPC kampaních?

    Jak vyhodnocovat PNO v PPC kampaních?

    Cesty k úspěšnému reportingu

    ZOBRAZIT
  • Jak dopadla letošní vánoční sezóna?

    Jak dopadla letošní vánoční sezóna?

    Covid-19 zajímavě zamíchal s kartami

    ZOBRAZIT