6 tipů pro fungující pracovní tým

V první i poslední řadě jde o lidi

rady a tipy


Tento článek jsem vytvořil jako zamyšlení týkající se pracovních situací, které zažívám. Často se totiž setkávám s různými marketingovými týmy – a ty pracují buď velmi dobře, nebo naopak špatně. Samozřejmě nečekejte, že budu v tomto článku nějak konkrétní, spíše jej berte jako soupis mých postřehů a zkušeností.

Když navazuji spolupráci s větší firmou, častokrát vyvstává otázka fungování marketingového týmu, protože pokud to uvnitř neklape, tak se mi pak hůře spolupracuje. Dnes už naštěstí rychle odhadnu, jak se věci mají, a proto jsem sepsal několik bodů, kterými se můžete inspirovat, chcete-li vybudovat funkční a pozitivní tým ve vaší firmě:

  • Neřešte „každý pětník“ – je potřeba pochopit, že v marketingu prostě občas vyletí peníze vzduchem, protože pokud občas nezkoušíte, nemůžete nikdy nic získat.
  • Reportujte výsledky – někdy zaměstnanec neočekává jen odměnu, ale zejména poděkování a pochvalu za odvedenou práci, proto sledujte výsledky a diskutujte o nich.
  • Láska k práci – dávejte kolegům jen tu práci, která je naplňuje a pro kterou k vám přišli pracovat, uvidíte pak tu pravou motivaci.
  • Větší důvěra – vkládejte do svých kolegů více důvěry, nechte je, ať projeví svoji spolehlivost i při důležitých úkolech.
  • Spokojenost a odpočinek – sledujte psychickou i fyzickou pohodu lidí v týmu, únava může vést k nepozornosti a nekvalitně odvedené práci.
  • Zájem a péče – zajímejte se o ostatní a povídejte si třeba třeba o mimopracovních věcech, uvolní to atmosféru a vznikne přátelštější prostředí.

Ač nerad, tak musím přiznat, že výše uvedené tipy nelze všechny jednoduše aplikovat v reálu a někdy zkrátka šéfy nenapadne, jak málo stačí ke větší spokojenosti svých lidí. Popravdě se často setkávám se společnostmi, kde se počítá každá koruna, neřeší se výsledky, existují zaměstnanci, kteří pracují za dva, nepanuje zde žádná důvěra, lidé jsou vystresování a neodpočinutí…

Doufám, že vás tento text trochu podnítí ke změnám, lepší výkonům a třeba i myšlence, že spokojený lidský faktor může mít u vašeho online projektu rozhodující slovo, např. zvýšit konverzní poměr :)