Je společnost Okay opravdu v úzkých?

Marek Wiener 20 / 09 / 2024

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Je společnost Okay opravdu v úzkých?

Obchodní praktiky, které budí vášně

V posledních dnech jsme mohli zaslechnout několik apokalyptických zpráv o řetězci obchodů s elektronikou a nábytkem Okay. Přestože všechna renomovaná média tvrdila, že obchod krachuje a hledá investora, vše je nakonec jinak. V tomto článku bude řeč o marketingu této společnosti.

Pojďme se nejdřív podívat, co se v poslední době dočtete v médiích:

Jak už jsem v úvodu článku zmínil, mluvíme o Okay, e-shopu s kamennými prodejnami. Když jsem poprvé tyto zprávy zaznamenal, musím uznat, že i já jsem se nechal nachytat, ale v koutku duše jsem tušil, že realita je možná jinde. Proč?

O společnost jsem se již dříve aktivně zajímal, protože se svými zkušenostmi v nábytkářském oboru mě zaujala fúze značky Jena nábytek pod Okay. Už v té době mi přišlo zajímavé, že „když člověk nakupuje sedačku, tak rovnou koupí i televizi“, tak je to zřejmě logické, nicméně jsem předpokládal, že to nelze uvést reálně do praxe. O několik let později však opravdu došlo k uzavření prodejen Jena nábytek a fúze e-shopu pod Okay.

zdroj Okay.cz

Tradiční firma z Brna

Společnost je v mém hledáčku také proto, že mi je na blízku. Má silnou tradici, byla založena v roce 1994 a centrálu mají v brněnských Horních Heršpicích. V minulosti jsem si zde dokonce prošel pracovním pohovorem, který mě příliš nezaujal nejen kvůli vývoji spokojenosti zaměstnanců v Okay, ale také kvůli přístupu pracovníků HR oddělení, se kterými jsem nebyl na stejné vlně.
Okay celkově nevnímám atraktivně i vzhledem k vyhodnocování nejlepších obchodníků. Formát je založený zřejmě dost podobně jako v KFC či McDonald’s, kde sbíráte žetony na nástěnce. Nejlepší obchodník měl mít potom k zápůjčce například auto Hummer nebo jiné modely.

zdroj Okay.cz

A co ten marketing?

K nevábné firemní kultuře se přidává i fakt, že jejich marketingovou podporu vidím na sloupech veřejného osvětlení s křiklavou barvou, což na velikost této firmy působí nízkonákladově a lacině. Podobným prvkem jsou i lidská těla nahrazená zvířecí hlavou, která jsou vidět hlavně v online reklamní podobě. Vizuály jsou však individuální záležitost, ale celé moje mínění o společnosti potom vygradovalo právě v posledních dnech, kdy vyšlo najevo, že se zavíráním poboček to není tak aktuální, jak se prezentuje. Kde tedy v Okay totálně přešlápl?

  • Problém vidím zejména v tom, že jako velká značka Okay se dostala do křížku s pravdivými tvrzeními, a to nepůsobí dobře ani na ty nejvěrnější zákazníky.
  • Jeden diskutujících na sociálních sítí dokonce tvrdil, že toto dělá Okay na bázi jednotlivých regionů poměrně často – zavře pobočku a potom ji znovu otevře.
  • Také nutno zmínit, že ceny označené za likvidační se mohly pro některé zákazníky jevit jako běžné akční ceny.

A proto se nyní zamýšlím, co bylo vlastně cílem takového počínání? Určitě to firmu spíš poškodilo a odradilo i ty nejvěrnější zákazníky. Vzhledem k „likvidačním“ cenám a načasování akce na období začátku dovolených si troufám odhadovat, že mohla mít význam jen z pohledu oslovení investorů, pokud je tedy pravda, že společnost není v dobré kondici.

Blog o online marketingu

Knihovna reklam

Podívejte se na nový inspirativní katalog reklam. 
Google Ads

Více o knihovně

Vložte názor k článku: Je společnost Okay opravdu v úzkých?

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • 10x NE pro správnou tvorbu PPC kampaní

    10x NE pro správnou tvorbu PPC kampaní

    Nasajte tipy a inspiraci od profesionálů

    ZOBRAZIT
  • Ukrajinská krize v online marketingu

    Ukrajinská krize v online marketingu

    Nezapomeňte zazálohovat svoje data

    ZOBRAZIT
  • Špičkoví PPC specialisté na vánoční sezónu jsou už rozebráni

    Špičkoví PPC specialisté na vánoční sezónu jsou už rozebráni

    Proč neotálet a navázat spolupráci už létě

    ZOBRAZIT