Jak nejlépe komunikovat s klientem?

Marek Wiener 12 / 04 / 2024

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Jak nejlépe komunikovat s klientem?

Tak, aby práce přínosně odsýpala

Se svými klienty komunikuji často a rád. Preferuji zejména e-mail, protože jej monitoruji průběžně, a dokonce i na svých stránkách garantuji odezvu do jednoho dne (a to by měl být v dnešní době již standard). Někdy se však může výměna zpráv neúměrně rozvést a z vaší schránky zbyde leda kůlnička na dříví. Už proto se u náročnějších či větších projektů spíše přizpůsobím klientovi a využívám jeho pracovní nástroj pro management úkolů, což logicky vede ke větší efektivitě spolupráce. Níže jsem pro vás připravil přehled komunikačních prostředků, se kterými jsem měl při práci tu čest.

Mobilní telefon
Dneska již klasika, zkrátka pohodlný přístroj, se kterým během pár minut vyřešíte vše potřebné, a většinou si tím ušetříte zdlouhavou e-mailovou komunikaci. A nevýhody? Je často náročné a dá se říci, že i obtěžující, když se některé hovory protáhnou. Nebo když telefon opakovaně vyzvání a vyrušuje vás z pracovního zápřahu.

E-mail
S pracovním e-mailem jsem vysoce spokojen, je to univerzální nástroj, který lze využívat nejenom na počítači, ale také v chytrém telefonu. Je praktické, když klienti vše posílají do vaší e-mailové schránky, protože se tak úkoly zařadí automaticky do fronty a pak ihned vidíte, co je potřeba vyřídit. 

Trello
Je webová aplikace na správu projektů. Osobně Trello využívám jen při práci s klienty, kteří v něm pracují. Systém funguje velmi přehledně na bázi rozdělených úkolů ve sloupcích, které si můžete různě pojmenovat, označovat a třídit. O tomto pomocníkovi jsem už dříve psal v článku Efektivní plánování pomocí online aplikace Trello.

MeisterTask

Tento task manager je hodně podobný nástroji Trello, jen je uživatelsky příjemnější a z hlediska UX i praktičtější. Vzhledem k tomu, že jej používám krátce, tak zatím nemohu dostatečně posoudit jeho klady a zápory.

Skype

V dnešní době již dalších z klasických způsobů komunikace. Osobně jej příliš nevyhledávám kvůli požadavkům na hardware či připojení. Je sice výhodné, že má Skype zajímavé funkce jako třeba sdílení obrazovky, videohovor atp., ale když chcete něco rychle vyřešit a začne se vám sekat připojení s klientem, tak to je velmi nepříjemné a velmi to zdržuje od práce.

Teamviewer 

Je velmi šikovný nástroj, kterým by měla disponovat každá technická podpora. Hodí se hlavně pro vzdálenou pomoc – připojíte ke klientovi, kde uvidíte jeho obrazovku a můžete začít řešit konkrétní chyby.

Sečteno podtrženo, vzhledem k mým zkušenostem stále upřednostňuji mailovou komunikaci. Nicméně mám z poslední doby takový kuriózní zážitek, který nemohu nezmínit – nedávno mě vyvedl z míry nový zákazník, který se mnou chtěl komunikovat výhradně po telefonu, což je vzhledem reportování výsledků kampaní PPC dosti zajímavá situace :)

Blog o online marketingu

Knihovna reklam

Podívejte se na nový inspirativní katalog reklam. 
Google Ads

Více o knihovně

Vložte názor k článku: Jak nejlépe komunikovat s klientem?

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • E-shop, který vydělává

    E-shop, který vydělává

    Aneb jak na marketingovou strategii

    ZOBRAZIT
  • Směrnice pro výpočet slevy je konečně na světě

    Směrnice pro výpočet slevy je konečně na světě

    Bude se týkat každého e-shopaře

    ZOBRAZIT
  • Webinář: Ladíme produktový marketing

    Webinář: Ladíme produktový marketing

    Segmentace produktů na maximum

    ZOBRAZIT