Stiskni enter nebo vyhledávání zruš pomocí tlačítka esc.

Jak nejlépe komunikovat s klientem?
  0

Jak nejlépe komunikovat s klientem?

Tak, aby práce přínosně odsýpala

Se svými klienty komunikuji často a rád. Preferuji zejména e-mail, protože jej monitoruji průběžně, a dokonce i na svých stránkách garantuji odezvu do jednoho dne (a to by měl být v dnešní době již standard). Někdy se však může výměna zpráv neúměrně rozvést a z vaší schránky zbyde leda kůlnička na dříví. Už proto se u náročnějších či větších projektů spíše přizpůsobím klientovi a využívám jeho pracovní nástroj pro management úkolů, což logicky vede ke větší efektivitě spolupráce. Níže jsem pro vás připravil přehled komunikačních prostředků, se kterými jsem měl při práci tu čest.

Mobilní telefon
Dneska již klasika, zkrátka pohodlný přístroj, se kterým během pár minut vyřešíte vše potřebné, a většinou si tím ušetříte zdlouhavou e-mailovou komunikaci. A nevýhody? Je často náročné a dá se říci, že i obtěžující, když se některé hovory protáhnou. Nebo když telefon opakovaně vyzvání a vyrušuje vás z pracovního zápřahu.

E-mail
S pracovním e-mailem jsem vysoce spokojen, je to univerzální nástroj, který lze využívat nejenom na počítači, ale také v chytrém telefonu. Je praktické, když klienti vše posílají do vaší e-mailové schránky, protože se tak úkoly zařadí automaticky do fronty a pak ihned vidíte, co je potřeba vyřídit. 

Trello
Je webová aplikace na správu projektů. Osobně Trello využívám jen při práci s klienty, kteří v něm pracují. Systém funguje velmi přehledně na bázi rozdělených úkolů ve sloupcích, které si můžete různě pojmenovat, označovat a třídit. O tomto pomocníkovi jsem už dříve psal v článku Efektivní plánování pomocí online aplikace Trello.

MeisterTask

Tento task manager je hodně podobný nástroji Trello, jen je uživatelsky příjemnější a z hlediska UX i praktičtější. Vzhledem k tomu, že jej používám krátce, tak zatím nemohu dostatečně posoudit jeho klady a zápory.

Skype

V dnešní době již dalších z klasických způsobů komunikace. Osobně jej příliš nevyhledávám kvůli požadavkům na hardware či připojení. Je sice výhodné, že má Skype zajímavé funkce jako třeba sdílení obrazovky, videohovor atp., ale když chcete něco rychle vyřešit a začne se vám sekat připojení s klientem, tak to je velmi nepříjemné a velmi to zdržuje od práce.

Teamviewer 

Je velmi šikovný nástroj, kterým by měla disponovat každá technická podpora. Hodí se hlavně pro vzdálenou pomoc – připojíte ke klientovi, kde uvidíte jeho obrazovku a můžete začít řešit konkrétní chyby.

Sečteno podtrženo, vzhledem k mým zkušenostem stále upřednostňuji mailovou komunikaci. Nicméně mám z poslední doby takový kuriózní zážitek, který nemohu nezmínit – nedávno mě vyvedl z míry nový zákazník, který se mnou chtěl komunikovat výhradně po telefonu, což je vzhledem reportování výsledků kampaní PPC dosti zajímavá situace :)

Vložit názor k článku: Jak nejlépe komunikovat s klientem?

Nápověda k heslu: Kolik je 3+6 (napište slovy).