Pozor na rozdílné konverze napříč reklamními systémy

Marek Wiener 11 / 03 / 2023

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Pozor na rozdílné konverze napříč reklamními systémy

Pár tipů pro hladkou koordinaci mezi nástroji

Rozdílné konverze napříč reklamními systémy jsou normální situací, nicméně my marketéři se samozřejmě snažíme o co největší přiblížení mezi jednotlivými nástroji. V tomto článku bych vám proto rád doporučil několik postupů týkajících se této oblasti. 

Jak už jsem zmínil, ona rozdílnost mezi reklamními systémy ale i službou Google Analytics je skutečně běžná věc. Jednotlivé služby si totiž modelaci objednávek řeší po svém. Takovým typickým příkladem je například Facebook, který je v tomto pohledu nejvíce specifický a přiřazování konverzí je zde občas dost divoké.

Kde mohou nastat největší rozdíly?

Problémy v rozdílných počtech mezi systémy mohou vznikat v různých situací. Jeden z častých případů může být například ztráta UTM parametrů, ať už kvůli specifickému nastavení prohlížeče, zvláštnímu chování samotného návštěvníka nebo i vlastním přičiněním, třeba když se vám přesměrovávají URL adresy, a UTM se tím následně ztratí.

Ke zvláštnímu chování návštěvníka můžeme přiřadit jeho práci s cookies lištou, kdy ji odsouhlasí na jiné stránce a ne té vstupní. Může však nastat situace, že si link pošle mezi zařízeními – tzv. cross-device. Někdy systémy řeší přihlášení uživatele k více účtům (Seznam, Google) na mobilu i počítači tak, že umí leady mezi zařízeními správně přiřadit.

Dále mohou obtíže nastat i na straně Google Analytics, kdy se konverze přiřadí platební bráně. Zde dobře funguje funkce vyloučení odkazujících zdrojů, kterou najdete ve správci Google Analytics v části Služba a Údaje o měření. Díky tomu nebudou ubývat konverze relevantnějším zdrojům.

V praxi se také setkávám s tím, že se uživatelům v Google Analytics přiřadí objednávka jiná, a to díky různým marketingovým aktivitám. Například u služby Leadhub jde o poměrně známou věc, kdy se uživatel na poslední chvíli rozhodne využít nějakou slevu na první nákup. E-shop, který tuto službu využívá, má často nějaké pop-up okno nebo v rohu prohlížeče upozornění na tuto slevu, a díky tomu se nám právě tento zákazník v té skutečné cestě konverzí ztrácí.

V neposlední řadě je potřeba pamatovat atribuční modelace. Každý systém postupuje při takovém měření po svém nebo jak mu dovoluje technické řešení. Proto je dobré používat kombinaci měřících nástrojů, které vás při zvažování dovedou k co nejlepšímu rozhodnutí.

Blog o online marketingu

Knihovna reklam

Podívejte se na nový inspirativní katalog reklam. 
Google Ads

Více o knihovně

Vložte názor k článku: Pozor na rozdílné konverze napříč reklamními systémy

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Jak zkrotit výdaje za online reklamu

    Jak zkrotit výdaje za online reklamu

    Co se vyplatí a kde můžete ušetřit

    ZOBRAZIT
  • Víte, co je udržovací marketing?

    Víte, co je udržovací marketing?

    Zajímavý nápad pro určité fáze vaší firmy

    ZOBRAZIT
  • Letošní novinky ze světa onlinu jedou!

    Letošní novinky ze světa onlinu jedou!

    Přináší praktické a pohodlné vychytávky

    ZOBRAZIT