
07 / 05 / 2021
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Jak zvýšit průměrnou hodnotu objednávky?
Inspirace pro vyladění vašeho e-shopu
O e-shop je potřeba starat se každý den. Proto jsem pro vás nachystal pár užitečných tipů, jak zvýšit průměrnou hodnotu objednávky. Ten první, o který se s vámi podělím, mě zaujal, když jsem nedávno objednával drogerii na jednom ze svých oblíbených online shopů.
Nabídněte příplatky
Pokud se dlouhodobě zajímáte o zvyšování průměrné hodnoty objednávky, tak vězte, že to jde i jiným způsobem než zvyšováním MO ceny produktu nebo nabídkou dokoupit si nějaké doplňkové zboží (např. příslušenství k produktu v košíku). Cestou může být třeba nastavení příplatků za prémiové služby. V e-shopu, na kterém jsem zrovna nakupoval, nabízeli za příplatek připojištění zásilky, přednostní expedici, bezplatné vrácení zboží bez udání důvodu do 60 dní nebo kávu pro skladníka. Jak je vidět na posledním příkladu, forma příplatku může být kreativní a sympatická, protože zákazník mnohdy rád ocení člověka, který mu objednávku připraví.
Existuje ale i celá další řada dalších možných řešení. U slevových portálů jsem se dříve často setkával s možností příspěvku na dobrou věc, ať už se jednalo o nějaký konkrétní charitativní projekt nebo podporu určité nadace.
Využijte promo kódy a zajímavé balíčky
Další metodou, která dobře funguje, je motivační program nebo promo kódy s určitým cílem, kterého musí zákazník dosáhnout, aby je mohl uplatnit. Věrnostní program je vhodnější pro
e-shopy, které nabízí spotřební zboží, a kde se předpokládá, že se nakupující rád zapojí, protože počítá s opakovaným objednáním. Pomocí takového programu tak můžete nabízet body či dárky nad určitou hodnotu objednávky, takže zákazník se obratem zamyslí, co dalšího potřebuje, a vloží další produkt(y) do košíku.
Perfektním příkladem pro zvýšení hodnoty objednávky je také vytváření balíčkových produktů. Zaujal mě třeba prodejce fotoaparátů Megapixel, který s různými typy balíčky pracuje – nabízí fotoaparáty od jedné značky a k nim vytvořené balíčky, které cílí na vybrané druhy zákazníků (začátečník, příležitostný fotograf, profesionál).
Průměrná hodnota objednávky je pro nás marketéry velmi důležitá. Díky konverzím, které jsou zaznamenané v reklamních systémech, tak můžeme lépe pracovat s výdaji do reklamy. Jakmile se k tomuto tématu dostanete, doporučuji vám najít si dostatek času a vyladit si procesy, kterými docílíte navýšení objednávek.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Jak zvýšit průměrnou hodnotu objednávky?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)