
17 / 10 / 2020
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Jak se ladí marketing na podzim?
Prodloužené víkendy, tradice a slevy jsou trefa do černého
Teplé dny jsou u konce, a jak se mění roční období, nastávají změny i v marketingu. Na projektech právě marketéři odstraňují pozůstatky z letních časů a kde to jde, tak se ladí design do podzimního kabátu. V této době tedy obsáhněte důležité podzimní události a zároveň již mějte (skoro) vše připraveno na zimní sezónu. Co si budeme povídat, Vánoce jsou tady co by dup.
Zatímco v předchozích měsících se marketingové kreativy inspirovaly zejména dovolenými, prázdninami nebo slunečným počasím, pojďme se zamyslet, kam můžeme naši aktivitu směřovat teď v průběhu září.
Zářijový svátek
28. září je dnem české státnosti a také svátek sv. Václava a leckdy vychází na sváteční prodloužený víkend. Toto téma je ideální pro ty, kteří se zabývají volnočasovými aktivitami. Po celé republice ale také probíhají vinobraní, posvícení, hody a další lidové tradice, které jsou velmi populární a dají se dobře marketingově využít.
Podzimní prázdniny
Na podzim nás čekají školní prázdniny ve dnech 29. a 30. října. Půjde tak pro některé o prodloužený či spíše rodinný víkend. Ten vybízí k cestování, ačkoli v tomto čase už velice záleží na počasí, proto je vhodné lidi navnadit třeba na wellness pobyty.
Halloween
Na 31. října připadá tento americký svátek, který se však pomalu těší oblibě i u nás v Česku. Pořádají se různé halloweenské akce, ať už večírky a party, nebo slevové akce, kdy marketingové aktivity začnou nabírat vizuální směr k vydlabaným dýním, netopýrům a hrozivým maskám.
BlackFriday
26. listopadu se v USA slaví Den díkůvzdání a černý pátek bývá tradičně právě den poté, tedy 27. listopadu. Prodejci v tomto týdnu mají tendenci výrazně zlevňovat své zboží a tento boom postihl v posledních letech i naše e-shopy.
Podzim se dá využít v marketingu i obecně. Jde přeci o krásné dny, kdy padá listí, na zemích nacházíme krásně lesklé kaštany, příroda se mění. Vše se zklidňuje a připravuje na dlouhou zimu. Můžete proto měnit i svoje reklamní vizuály – z letní žluté a tyrkysové na hnědou, oranžovou, zelenou a další přírodní teplé odstíny. Klasickým reklamním motivem podzimu bývá často kanadský javorový list. Naše státní svátky bývají také často slučovány s marketingovými aktivitami.
Doufám, že jsem vás jistým způsobem inspiroval, pokud máte i pro mě nějaký tip, napište jej do komentářů, budu se těšit :)
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Jak se ladí marketing na podzim?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)