Stiskni enter nebo vyhledávání zruš pomocí tlačítka esc.

Jak se ladí marketing na podzim?
  0

Jak se ladí marketing na podzim?

Prodloužené víkendy, tradice a slevy jsou trefa do černého

Teplé dny jsou u konce, a jak se mění roční období, nastávají změny i v marketingu. Na projektech právě marketéři odstraňují pozůstatky z letních časů a kde to jde, tak se ladí design do podzimního kabátu. V této době tedy obsáhněte důležité podzimní události a zároveň již mějte (skoro) vše připraveno na zimní sezónu. Co si budeme povídat, Vánoce jsou tady co by dup.

Zatímco v předchozích měsících se marketingové kreativy inspirovaly zejména dovolenými, prázdninami nebo slunečným počasím, pojďme se zamyslet, kam můžeme naši aktivitu směřovat teď v průběhu září.

Prodloužený víkend

28. září je dnem české státnosti a také svátek sv. Václava. Letos připadá na pátek a bude se pro řadu z nás jednat o tzv. prodloužený víkend. Toto téma je ideální pro cestovní kanceláře a další firmy, které se zabývají cestováním či volnočasovými aktivitami. Po celé republice ale také probíhají vinobraní, posvícení, hody a další lidové tradice, které jsou velmi populární a dají se dobře marketingově využít.

Volby

5. a 6. října proběhnou komunální volby. Dá se očekávat, že na některých kanálech bude poptávka po reklamních plochách výrazně větší než obvykle, a reklama se tak může někde prodražit. Tady bych byl ale stejně opatrný, dle mého se totiž politické téma nedá vhodně pro marketingové účely využít.

Podzimní prázdniny

Na podzim nás čekají školní prázdniny ve dnech 29. a 30. října. Půjde tak o další prodloužený či spíše rodinný víkend. Ten opět vybízí k cestování, ačkoli v tomto čase už velice záleží na počasí, proto je vhodné lidi navnadit třeba na wellness pobyty.

Halloween

Na 31. října připadá tento americký svátek, který se však pomalu těší oblibě i u nás v Česku. Pořádají se různé halloweenské akce, ať už večírky a party, nebo slevové akce, kdy marketingové aktivity začnou nabírat vizuální směr k vydlabaným dýním, netopýrům a hrozivým maskám.

BlackFriday

22. listopadu se v USA slaví Den díkůvzdání a černý pátek bývá tradičně právě den po tomto poté, tedy 23. listopadu. Prodejci v tomto týdnu mají tendenci výrazně zlevňovat své zboží a tento boom postihl v posledních letech i naše e-shopy.

Podzim se dá využít v marketingu i obecně. Jde přeci o krásné dny, kdy padá listí, na zemích nacházíme krásně lesklé kaštany, příroda se mění. Vše se zklidňuje a připravuje na dlouhou zimu. Můžete proto měnit i svoje reklamní vizuály – z letní žluté a tyrkysové na hnědou, oranžovou, zelenou a další přírodní teplé odstíny. Klasickým reklamním motivem podzimu bývá často kanadský javorový list. Naše státní svátky bývají také často slučovány s marketingovými aktivitami. Letos ale ty podzimní, a to 28. října (Den vzniku Československa) a 17. listopadu (Den boje za svobodu a demokracii), připadají víkend, takže zřejmě nebudou příliš zajímavé.

Doufám, že jsem vás jistým způsobem inspiroval, pokud máte i pro mě nějaký tip, napište jej do komentářů, budu se těšit :)

Vložit názor k článku: Jak se ladí marketing na podzim?

Nápověda k heslu: Kolik je 3+6 (napište slovy).