Víte, co je udržovací marketing? Hodnocení: 0 ×

Víte, co je udržovací marketing?

Zajímavý nápad pro určité fáze vaší firmy

Pojem udržovací marketing není nijak známý, a nenajdete ho tedy v žádných oborových publikacích ani článcích. Jde v podstatě o můj vlastní pojem, který používám v situacích, které nastávají během práce pro moje klienty. Zkusím vám jej jednoduše přiblížit. Občas mám na starosti společnost, která funguje a nijak zvlášť svůj marketing nemění, protože nemá žádné problémy jako třeba pokles prodejů. Jen ho prostě udržují. A odtud mi vzešel název udržovací marketing.

Tento styl marketingu má u většiny firem velmi shodné rysy. Každé oddělení většinou funguje na podobném principu – ať už se jedná pouhého jednoho markeťáka nebo malý tým, který má na starosti marketingové kanály. O ty tedy dlouhodobě pečuje a udržuje je při životě, protože „to tak skvěle funguje“. Udržovací marketing vídám zejména u firem, kde dochází k častým výměnám zaměstnanců nebo kde vedení firmy marketingovým aktivitám moc nedůvěřuje, případně ani neví, do jakého kanálu peníze vložit. Dalším typicky shodným prvkem jsou společnosti, které nabízí exkluzivní tovar. Unikátní produkt, který nemá konkurenci. V takovém případě firma nepotřebuje primárně řešit marketing, aby víc prodávala.

Jen po určitou dobu

Mějte na paměti, že udržovací marketing nemusí být špatný. Když vše funguje, jak má, tak proč do toho zasahovat. Nicméně pokud máte podezření, že právě vaše firma má spadeno k takovému vedení marketingových aktivit, stanovte si mezníky, po jakou dobu jej budete takto vést.

Jak opustit udržovací marketing?

Doporučoval bych vám důkladně zanalyzovat veškeré marketingové aktivity za poslední dva roky existence a také podívat do budoucna. Pak budete mít přehled, jak vaše práce a příležitosti (ne)stagnují. Aniž byste hodnotili výsledky, můžete předpokládat, že se váš marketing bude dál někam vyvíjet. Ideálně také úplně zrušte veškeré marketingové manuály, které používáte, nebo si minimálně na určité období ozkoušejte jiné postupy, které vám mohou trochu napovědět, zdali existuje nějaká lepší strategie.

Z mého pohledu je udržovací marketing docela citlivou záležitostí. Výborné marketingové výsledky se těžko kritizují, přestože si myslíte, že za výsledkem stojí spíš silný brand nebo práce kolegy z doby, kdy firma třeba začínala.

Vložte názor k článku: Víte, co je udržovací marketing?

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2019 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Wordpress - redakční systém zdarma

    Wordpress - redakční systém zdarma

    Nástroj nejen pro blogování

    ZOBRAZIT
  • Halloween – dobrý marketingový nástroj

    Halloween – dobrý marketingový nástroj

    20 inspirativních kreativ

    ZOBRAZIT
  • 4 tipy, proč věřit online reklamě

    4 tipy, proč věřit online reklamě

    Nebojte se online reklamy a vyzkoušejte její sílu

    ZOBRAZIT