17 / 04 / 2021
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Jak (ne)inzerovat na Facebooku
Přemýšlejte, nastudujte a pak propagujte
O Facebooku tady na blogu moc nepíšu, a to z jednoho prostého důvodu, protože správu facebookových kampaní dělám pro klienty jen občas. Jsem totiž klasický PPCčkář a zaměřuji se hlavně na systémy Sklik a Google Ads.
Facebook je sociální síť stvořená pro lidi, jejich komunikaci a sdílení, a stejně tak přistupuje i k inzerování obsahu. Navíc stále vybízí uživatele, aby svoje posty podpořili reklamou, takže standardně dochází k tomu, že se laici pouští do propagace příspěvků na svých stránkách, aby měli větší dosah.
Kdy se do facebookové reklamy pustit?
Do reklamních aktivit by se neměl vrhat každý, kdo na této slavné sociální síti spravuje nějakou stránku. Propagace se může zdát jednoduchá na první dobrou, ale většina lidí jen klouže po povrchu. Je proto vhodné si zjistit více informací, jak facebookové reklamy fungují, abyste svoje peníze vynaložili co nejvíc efektivně.
Pro skutečně zajímavou a účinnou propagaci je důležité hlavně analyticky přemýšlet, a to ještě před samotnou tvorbou inzerce. Následně začněte pracovat s publikem, tedy cílením na uživatele dle lokality, věku a pohlaví a zájmů, a rovněž si vytvořte katalog produktů. Zároveň byste měli znát co možná nejpřesněji, jaké zákaznické skupiny na reklamu reagují nejlépe. Následně musíte každou inzerci důkladně vyhodnocovat, a to nejen z hlediska finančních nákladů a počtu prodejů, ať příště můžete reklamní kampaň nastavit zase lépe.
Pozor na nejčastější chyby
Mám-li vás uvést víc do problematiky inzerování na Facebooku, uvedu na příkladech, jakých chyb se dopouštějí příležitostní nebo nezkušení inzerenti nejčastěji:
- Kampaň se vůbec nespustí, protože zacílili na slabé publikum
- Reklamní sestava se spustí na fanoušky, ale cílové publikum je přitom úplně jiné
- Inzerát podává příliš slabý výkon (např. kvůli použitému vodoznaku na fotografii nebo textaci v obrázku)
- Inzerát je zamítnut z důvodu porušení pravidel
Facebooková inzerce je velmi zajímavá záležitost, protože oproti ostatním systémům se tvoří přece jen trochu kreativně, a možná proto uživatele tak baví. Každý takový inzerent by si ale měl uvědomit, že kvůli své neznalosti může přicházet o nemalé peníze. Stačí se jen ponořit do tohoto tématu hlouběji nebo se obrátit na odborníky v oblasti social media.
Audit PPC kampaní
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Jak (ne)inzerovat na Facebooku
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)