Jak (ne)inzerovat na Facebooku

Marek Wiener 17 / 04 / 2021

Hodnocení: 0 ×
  • Podcast
  • 0:00
  • --:--

Jak (ne)inzerovat na Facebooku

Přemýšlejte, nastudujte a pak propagujte

O Facebooku tady na blogu moc nepíšu, a to z jednoho prostého důvodu, protože správu facebookových kampaní dělám pro klienty jen občas. Jsem totiž klasický PPCčkář a zaměřuji se hlavně na systémy Sklik a Google Ads.

Facebook je sociální síť stvořená pro lidi, jejich komunikaci a sdílení, a stejně tak přistupuje i k inzerování obsahu. Navíc stále vybízí uživatele, aby svoje posty podpořili reklamou, takže standardně dochází k tomu, že se laici pouští do propagace příspěvků na svých stránkách, aby měli větší dosah.

Kdy se do facebookové reklamy pustit?

Do reklamních aktivit by se neměl vrhat každý, kdo na této slavné sociální síti spravuje nějakou stránku. Propagace se může zdát jednoduchá na první dobrou, ale většina lidí jen klouže po povrchu. Je proto vhodné si zjistit více informací, jak facebookové reklamy fungují, abyste svoje peníze vynaložili co nejvíc efektivně.

Pro skutečně zajímavou a účinnou propagaci je důležité hlavně analyticky přemýšlet, a to ještě před samotnou tvorbou inzerce. Následně začněte pracovat s publikem, tedy cílením na uživatele dle lokality, věku a pohlaví a zájmů, a rovněž si vytvořte katalog produktů. Zároveň byste měli znát co možná nejpřesněji, jaké zákaznické skupiny na reklamu reagují nejlépe. Následně musíte každou inzerci důkladně vyhodnocovat, a to nejen z hlediska finančních nákladů a počtu prodejů, ať příště můžete reklamní kampaň nastavit zase lépe.

Pozor na nejčastější chyby

Mám-li vás uvést víc do problematiky inzerování na Facebooku, uvedu na příkladech, jakých chyb se dopouštějí příležitostní nebo nezkušení inzerenti nejčastěji:

  • Kampaň se vůbec nespustí, protože zacílili na slabé publikum
  • Reklamní sestava se spustí na fanoušky, ale cílové publikum je přitom úplně jiné
  • Inzerát podává příliš slabý výkon (např. kvůli použitému vodoznaku na fotografii nebo textaci v obrázku)
  • Inzerát je zamítnut z důvodu porušení pravidel

Facebooková inzerce je velmi zajímavá záležitost, protože oproti ostatním systémům se tvoří přece jen trochu kreativně, a možná proto uživatele tak baví. Každý takový inzerent by si ale měl uvědomit, že kvůli své neznalosti může přicházet o nemalé peníze. Stačí se jen ponořit do tohoto tématu hlouběji nebo se obrátit na odborníky v oblasti social media.

Blog o online marketingu

Knihovna reklam

Podívejte se na nový inspirativní katalog reklam. 
Google Ads

Více o knihovně

Vložte názor k článku: Jak (ne)inzerovat na Facebooku

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Facebookové formuláře jako reklama

    Facebookové formuláře jako reklama

    Pracujte s kontakty a mějte k ruce kvalitní obchoďáky

    ZOBRAZIT
  • Facebook Conversion Api: Jak na to?

    Facebook Conversion Api: Jak na to?

    Sledování uživatelů přes cookies vyřešeno

    ZOBRAZIT
  • Jak inovovat Facebook kampaně v roce 2025?

    Jak inovovat Facebook kampaně v roce 2025?

    Prosaďte se v přeplněném reklamním prostoru

    ZOBRAZIT