HTML5 formáty brzy také v Skliku!

Marek Wiener 16 / 01 / 2020

Hodnocení: 0 ×

HTML5 formáty brzy také v Skliku!

Novinky ze světa vizuální reklamy

O HTML 5 bannerech jsem zde na blogu psal již v roce 2015. V té době ještě doznívala sláva aplikace Flash od Adobe a pomalu od ní začaly upouštět všechny prohlížeče. Formáty HTML 5 jsou u mě ale dlouhodobě v hledáčku, protože umožňují rozpohybovat jakýkoliv objekt v banneru, a to se v online reklamě rozhodně vyplatí. 

Proto je vnímám jako nutnost, ale zároveň i jako určitou odlišnost – rastrové obrázky, tedy statické bannery, si totiž dnes vytvoří skoro každý, a to díky chytrým online nástrojům jako je například Canva. S pohyblivými prvky je to však složitější, a tím pádem časově náročnější. V posledních měsících jsem tak dlouhodobě testoval nástroj Google Web Designer, který se mi zatím jeví jako dostačující a přívětivá aplikace pro aktuální potřeby online reklamy.

Díky za Google Ads

Tato reklamní služba podporuje bannery již několik let a já díky ní nasbíral mnohé zkušenosti. Zjistil jsem, že pořád záleží na vhodném výběru formátu (ne všechny se zkrátka zobrazí). Nejvíce se mi osvědčuje formát 468x60 pixelů, ale jsou samozřejmě i další vhodné. Doporučuji proto všem důkladně vysledovat, jaké formáty se vám vyplatí, protože není efektivní tvořit pohyblivé bannery pro každý zvlášť. Ucelený pohled na toto téma najdete na webu digitální agentury MarkMedia tady nebo přímo zde ukázka.

Lehce mě však zklamalo, že se bannery HTML 5 ve srovnání s rastrovými obrázky ve stejné kampani stále málo zobrazují. Mám takový dojem, že to souvisí s možnostmi zařízení uživatelů a náročnosti této technologie oproti běžným bannerům. Může však jít i o fakt, že HTML 5 bannery jsou zatím v raném stádiu života.
 
HTML 5 formáty jsou každopádně v současné době rozhodně na vzestupu, i proto Sklik od Seznam.cz oznámil na loňském Sklik Expert fóru jejich budoucí podporu. Velmi se těším na jejich oficiální spuštění.

Blog o online marketingu

Vložte názor k článku: HTML5 formáty brzy také v Skliku!

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2019 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Jak vyhodnocovat PNO v PPC kampaních?

    Jak vyhodnocovat PNO v PPC kampaních?

    Cesty k úspěšnému reportingu

    ZOBRAZIT
  • Školní rok zaplavil online svět vlnou novinek

    Školní rok zaplavil online svět vlnou novinek

    Pestrá nálož od Seznamu i Googlu

    ZOBRAZIT
  • Kdy se vám vrátí investice do online reklamy?

    Kdy se vám vrátí investice do online reklamy?

    Nemějte obavy a trochu si osvěžte počty

    ZOBRAZIT