
19 / 07 / 2024
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Consent, novinka v reklamním systému Sklik
Buďte v obraze pro dobro vašich kampaní
Seznam připravil ve svých měřících skriptech novinku v podobě nového parametru s názvem consent. V tomto článku se proto podíváme na tuto problematiku a možné dopady na vaše kampaně.
Pojem consent už dobře známe z oblasti cookies, což s tímto tématem souvisí. Seznam se rozhodl, že bude od 1. srpna 2024 vyžadovat informaci o režimu souhlasu podobně, jak to řeší i Google Ads, kde to sice zatím není vyloženě povinné, ale z legislativního pohledu svým způsobem ano.
U Skliku je poněkud problematické, že se Seznam rozhodl jít cestou vlastního parametru.
V kódu totiž chtějí posílat element consent s hodnotou 1 nebo 0 v závislosti na tom, zda uživatel odsouhlasil práci s marketingovými cookies. Na tom samozřejmě není nic špatného, ale z odborného hlediska je poněkud nestandardní, že nestačí, podobně jako jinde, pouze klasické zatřídění dle cookies lišty, jak už jsem vysvětloval dříve v tomto článku.
Takhle to vidí Seznam
Pro mě, jakožto specialistu v oboru, je upřímně celá situace matoucí, protože s tímto elementem neumí dobře pracovat ani profesionální cookies lišty jako třeba Cookiebot. Jinými slovy, klientům doporučuji nasazovat kódy s elementem consent 1 s tím, že pokud se nevyvolá cookies lištou, skript se vůbec nezobrazí. Přesto tím dochází ke kýženému výsledku, ač s consentem 0 vůbec nepracujeme.
Jak to řešíme u klientů?
Aktuálně se jedná o poměrně čerstvou záležitost, takže klienti jsou v tomto ohledu informováni a dělí se jednoduše na tři skupiny. U větších e-shopů, například na Shoptetu, se nastavení řeší ze strany platformy. Další skupinu tvoří zákazníci, kteří provozují svůj e-shop na méně známé platformě. Tam je potřeba se obrátit rovnou na support. Poslední třetinou jsou e-shopy s vlastním systémem, což je už opravdu složité, protože v několika případech nemají nasazenou ani cookies lištu, a to je pro měření v Skliku další problém.
Orientovat se v tomto tématu je dnes alfa a omega pro správné měření v kampaních. Proto doporučuji dál sledovat i můj blog, kde pravidelně přidávám novinky a poznatky z této oblasti.
Související odkaz: Nápověda pro ověření consent parametru pro Sklik konverzní a retargetingový kód
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Consent, novinka v reklamním systému Sklik
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)