Consent, novinka v reklamním systému Sklik

Marek Wiener 21 / 06 / 2024

Hodnocení: 0 ×

Consent, novinka v reklamním systému Sklik

Buďte v obraze pro dobro vašich kampaní

Seznam připravil ve svých měřících skriptech novinku v podobě nového parametru s názvem consent. V tomto článku se proto podíváme na tuto problematiku a možné dopady na vaše kampaně.

Pojem consent už dobře známe z oblasti cookies, což s tímto tématem souvisí. Seznam se rozhodl, že bude od 1. srpna 2024 vyžadovat informaci o režimu souhlasu podobně, jak to řeší i Google Ads, kde to sice zatím není vyloženě povinné, ale z legislativního pohledu svým způsobem ano.

U Skliku je poněkud problematické, že se Seznam rozhodl jít cestou vlastního parametru. 
V kódu totiž chtějí posílat element consent s hodnotou 1 nebo 0 v závislosti na tom, zda uživatel odsouhlasil práci s marketingovými cookies. Na tom samozřejmě není nic špatného, ale z odborného hlediska je poněkud nestandardní, že nestačí, podobně jako jinde, pouze klasické zatřídění dle cookies lišty, jak už jsem vysvětloval dříve v tomto článku

Takhle to vidí Seznam

Pro mě, jakožto specialistu v oboru, je upřímně celá situace matoucí, protože s tímto elementem neumí dobře pracovat ani profesionální cookies lišty jako třeba Cookiebot. Jinými slovy, klientům doporučuji nasazovat kódy s elementem consent 1 s tím, že pokud se nevyvolá cookies lištou, skript se vůbec nezobrazí. Přesto tím dochází ke kýženému výsledku, ač s consentem 0 vůbec nepracujeme.

Jak to řešíme u klientů?

Aktuálně se jedná o poměrně čerstvou záležitost, takže klienti jsou v tomto ohledu informováni a dělí se jednoduše na tři skupiny. U větších e-shopů, například na Shoptetu, se nastavení řeší ze strany platformy. Další skupinu tvoří zákazníci, kteří provozují svůj e-shop na méně známé platformě. Tam je potřeba se obrátit rovnou na support. Poslední třetinou jsou e-shopy s vlastním systémem, což je už opravdu složité, protože v několika případech nemají nasazenou ani cookies lištu, a to je pro měření v Skliku další problém.

Orientovat se v tomto tématu je dnes alfa a omega pro správné měření v kampaních. Proto doporučuji dál sledovat i můj blog, kde pravidelně přidávám novinky a poznatky z této oblasti.

Související odkaz: Nápověda pro ověření consent parametru pro Sklik konverzní a retargetingový kód

Blog o online marketingu

Audit PPC kampaní

Google Ads
A jaké je vaše skóre optimalizace. Požádejte o pomoc nebo si nechte provést kontrolu PPC reklam.

Požádat o audit

Vložte názor k článku: Consent, novinka v reklamním systému Sklik

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Vyzkoušejte jednoduchou obsahovou kampaň  v Skliku

    Vyzkoušejte jednoduchou obsahovou kampaň v Skliku

    Třeba se hodí i pro váš projekt

    ZOBRAZIT
  • Víte, jak na reklamní systém Sklik?

    Víte, jak na reklamní systém Sklik?

    Užijte si jeho sílu a výhody

    ZOBRAZIT
  • HTML5 formáty brzy také v Skliku!

    HTML5 formáty brzy také v Skliku!

    Novinky ze světa vizuální reklamy

    ZOBRAZIT