Jak vyhodnocovat cíle, události a konverze?

Marek Wiener 31 / 01 / 2020

Hodnocení: 0 ×

Jak vyhodnocovat cíle, události a konverze?

Tipy pro pohodlnější analýzu dat

Vyhodnocování cílů, událostí a konverzí je pro mě jednou z největších výzev, protože se jedná „čísla“ a následnou práci s nimi. U těchto analytických aktivit je potřeba se nejdříve přesvědčit, že nám data měří potřebné nástroje správně. Uvědomte si také, že někdy volba cílů, událostí a konverzí závisí na možnostech webové prezentace, potřebách klientů a zkušenostech online marketéra.

Vyhodnocování dle cílů

Povětšinou se spoléhám na automaticky vytvořené cíle nebo cíle spojené s objednávkou. V Google Analytics jsou tato data jasně vidět, dají se pak výborně vyhodnocovat a následně s nimi pracovat.

K čemu slouží události?

Události představují interakce uživatele s obsahem, které lze měřit nezávisle na načítání webové stránky nebo obrazovky. Často může jít třeba o kliknutí na konkrétní prvek na webu např. odkaz na telefon či e-mail. V Google Analytics tuto oblast najdete v části „chování uživatelů“.

Zase ty konverze

Konverze jsou pro mě jasné akce, které jsou pro firmu prospěšné a vedou k zisku. Prvním krokem při měření konverzí je tedy výběr toho, co chcete měřit. V Google Ads jsou jako konverze počítány nejen klasické nákupy nebo odeslání poptávky, ale i doba strávená na stránce.
 
Vnímání cílů, událostí a měření konverzí může být různé, záleží na odborníkovi, který jej provádí, a jeho zkušenostech. V účtech, které audituji, se setkávám zpravidla s měřením konverzí. Už méně často potom vidím v Google Analytics nastavené cíle a nejméně události. Zaznamenávání událostí je totiž často problém, a to kvůli složitějšímu nastavení, zejména pro člověka, který si například s Google Tag Managerem tolik nerozumí. Jsem přesvědčený, že nejefektivnější je vyhodnocovat konverze, cíle a události samostatně, a ne je kombinovat dohromady.

Související článek: Jak vyhodnocovat PNO v PPC kampaních?

Blog o online marketingu

Nová případová studie

O tom, jak je důležitá rychlost internetových stránek, se můžete dočíst v této případové studii. Podařilo se nám zvýšit meziměsíční návštěvnost e-shopu Krmimmasem.cz o 28 %.

Stáhnout případovou studii

Vložte názor k článku: Jak vyhodnocovat cíle, události a konverze?

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Jak zkrotit výdaje za online reklamu

    Jak zkrotit výdaje za online reklamu

    Co se vyplatí a kde můžete ušetřit

    ZOBRAZIT
  • Jak na XML feed pro zónu značek Aukro

    Jak na XML feed pro zónu značek Aukro

    Jak na XML feed pro zónu značek Aukro

    ZOBRAZIT
  • Webinář: Ladíme produktový marketing

    Webinář: Ladíme produktový marketing

    Segmentace produktů na maximum

    ZOBRAZIT