Jak vyhodnocovat PNO v PPC kampaních? Hodnocení: 0 ×

Jak vyhodnocovat PNO v PPC kampaních?

Cesty k úspěšnému reportingu

Vyhodnocování kampaní a celkový reporting reklam mě baví ze všeho nejvíce. Krátkodobé pohledy na čísla mi totiž častokrát neřeknou tolik, jako když dělám větší report či dokonce audit.
V oblasti PPC reklamy potom nejčastěji směruji finální reporting k vyhodnocení podílu nákladů marketingu na obrat, tzv. PNO, o kterém jsem zde na blogu již několikrát psal.
V tomto článku bych ale rád nastínil různé možnosti a pohledy na vyhodnocování PNO.

Pro svoje klienty používám zpravidla dvě metodiky: dle Google Analytics, tedy jednotné vyhodnocení tak, abych věděl, jak si daný kanál stojí v porovnání s ostatními (např. Sklik vs. Ads); nebo vyhodnocení dle systémů. Z mého pohledu jsou obě varianty přínosné, každá z nich má ale určitá omezení.

Vyhodnocení dle Google Analytics

V rámci péče o klienty se jedná nejstandardnější formu vyhodnocení PNO. Považuji ji za velmi kvalitní už z toho důvodu, že se nám nemíchají konverze mezi jednotlivými systémy.
V čem trochu pokulhává, je situace, kdy řídíte PPC kanál, a můžete tak v určitých chvílích přicházet o konverze, které Google Analytics připsal jinému kanálu. Tuto metodiku proto používám spíš pro celkové reporty.

Vyhodnocení dle reklamního systému

Tento postup je vhodný ve chvíli, kdy potřebujete daný kanál efektivně řídit. Stačí vám jen dívat se do statistik kanálu. Podle mě jde o nejzdravější pohled, pokud chcete konkrétní kampaně upřednostnit či naopak upozadit.

Tip na závěr

Mám však pro vás ještě jedno eso v rukávu. Někdy v PPC kampaních vyhodnocuji Sklik a Ads dohromady. U některých klientů je to logické, a to v situacích, kdy jeden kanál dominuje a druhý neutrácí tolik. V takovém případě se totiž lehce stane, že silnější kanál naplňuje cíle a druhý ne, když se ale útrata srovná, nemusí být PNO v kanále s nižší útratou zas tak tragický.

Doufám, že jsem vás do začátku roku trochu pracovně nakopnul :) Přeji vám úspěšný start nejen ve vašich kampaních!

Blog o online marketingu

Vložte názor k článku: Jak vyhodnocovat PNO v PPC kampaních?

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2019 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Jak jsem začal používat PPC Bee…

    Jak jsem začal používat PPC Bee…

    … a co mi to dalo

    ZOBRAZIT
  • Získal jsem 100% ověření od Sklik

    Získal jsem 100% ověření od Sklik

    MarkMedia prohlubuje svou spolupráci se Seznamem

    ZOBRAZIT
  • Jsem Google Partner!

    Jsem Google Partner!

    Získal jsem důležitý certifikát pro PPC specialisty

    ZOBRAZIT