03 / 05 / 2018
Ach, zase ta okurková sezóna…
Jak s ní naložit a čemu se vyvarovat
V jednom z mých dřívějších článků jsem se věnoval tématu, co dělat v období dovolených. Doporučoval jsem tehdy různé nápady na odchytávání chyb či restů, které se nestíhají v běžném období, kdy je hodně práce a není možné myslet na méně prioritní úkoly a cíle.
Dnes bych rád poukázal na „mrtvější“ období, kdy se nic moc neděje, ani tolik neprodává.
Tento čas všichni moc známe a postihuje téměř každou firmu, kdy prodeje nejdou tak svižně jako obvykle – okurková sezóna. Pokud bych se více do hloubky zamyslel, možná bych našel nějaké úzce specializované firmy, který s tímto problémem nebojují, ale jsou to spíše jen výjimky potvrzující pravidlo.
V této plonkové sezóně se snažím být hodně opatrný na jakékoliv změny. Pracuji na všem jako dříve, jen věci realizuji velmi uvážlivě a větší úkoly nechávám i na později.
Co tedy dělám, abych tento prostor využil na maximum?
- Jakékoliv úpravy na webech (frontend i backend) nevypouštím přímo do světa, ale dávám si na čas
- Sleduji Google Analytics a jednotlivé zdroje (snížení trafficu atp.).
- Pozoruji možné výpadky na webu – používám různé online nástroje, které mi k tomu pomáhají
- Kontroluji i obraty klientů a jejich vývoj
Tato fáze se u mých klientů vyskytuje běžně kolem února a někdy i na podzim. Obvykle trvá 30-60 dní, takže v tomto období je třeba mít se na pozoru a být opatrný na jakékoli odklony či změny v marketingové strategii.
Zkrátka a dobře – s okurkovou sezónou je potřeba počítat, a když nastane, obrňte se trpělivostí a vyčkejte na nové příležitosti, které se záhy objeví.
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Ach, zase ta okurková sezóna…
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)