Jarní novinky z online marketingu

Marek Wiener 07 / 03 / 2020

Hodnocení: 0 ×

Jarní novinky z online marketingu

Nasajte čerstvé informace a inspiraci

Čas běží tryskem. Vánoce jsou ty tam a ne příliš silná zima urychlila vyhlížení jara, proto jsem se rozhodl sepsat pár aktualit z oblasti online marketingu. 

Sklik rozšiřuje nabídku videoformátů o Outstream

Outstream přináší nový formát reklam v obsahové síti Seznam. Videoreklamu přitom u Seznamu nevidíme poprvé – už dlouhou dobu zde funguje pojem Instream, který představuje reklamu před přehráním videa. Zato videoreklama Outstream bude fungovat v běžném prostředí obsahu stránky, a bude se tak zobrazovat podobně jako grafické bannery kdekoliv na stránce. 

 

SMART Display kampaně v PPC Bee

PPC Bee nabízí nově možnost tvorby SMART obsahové kampaně, což je první formát reklamy v tomto nástroji mimo vyhledávací síť. Výhodou PPC Bee pro obsahovou reklamu je možnost využití proměnných elementů. Bannerům tak můžete nadefinovat přesný počet produktů, kolik se jich má zobrazit, zdali se má objevit sleva apod. Jako největší výhodu považuji příležitost segmentovat produkty dle kategorií, cenových hladin či jiných parametrů z XML feedu. Více informací o této novince také na blogu PPC Bee.

 

Manuální přidávání produktů v Google Merchant Centeru

I v Google Merchant Centeru se pořád něco děje. Kromě přidávání novinek v menu (porovnání cen s konkurencí, nejprodávanější produkty) mě zaujala zejména nová položka „Přidat produkt manuálně“. S tím odpadá poměrně problematická část práce, kdy bylo nutné tvořit Google tabulku v CSV formátu nebo rovnou programovat feed kvůli pár produktům.

 

Novinky od Google Partners

V neposlední řadě mě upoutala novinka v programu Google Partners, který se sice netýká klientů, nýbrž agentur, dodržování jistých pravidel a výkonu pro udržení certifikátu. V rámci změn bude od konce června 2020* zapotřebí změnit pohled na některé věci. Například brát v potaz doporučení, která Google Ads pravidelně v účtech aktualizuje. Nyní tak bude nutné je procházet častěji, aby účty držely výkon nad 70 %. Další podstatnou úpravou u Google Partners je výše útraty – z 10 tisíc dolarů se minimum navyšuje na 20 tisíc, což není zrovna málo. Jako poslední bod v podmínkách se upravuje certifikace, kdy agentura musí mít aktualizované certifikáty v klientském (MCC) účtu u více jak 50 % uživatelů.

* Aktualizace:
Kvůli Covid-19 byl start nové certifikace Google Partners odložen na rok 2021.

Google Nákupy nově v Gmailu

Od 4. března se spustí Google Nákupy také v e-mailové službě Gmail. Již v loňském roce Google zprovoznil Nákupy v obsahové síti, a to konkrétně na YouTube a v kanálu "Objevit od Google". Aby vám Google Nákupy fungovaly nejen ve vyhledávání, nezapomeňte u kampaně aktivně cílit i na obsahovou síť.

Blog o online marketingu

Perfektně zvládnutý Facebook a Instagram

Jak na reels a stories
Šablona, jak na Reels a Stories, která dokonale ukazuje principy viditelných ploch.

Více o Reels a Stories

Vložte názor k článku: Jarní novinky z online marketingu

Zpráva je povinná

Jméno je povinné

Heslo je povinné nebo se neshoduje

Děkuji za názor. Vaši reakci si brzo přečtu!

A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:

Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)

Komentáře

Další témata nebo články by vás mohly také zajímat:

  • Jak vypadá současný affiliate marketing

    Jak vypadá současný affiliate marketing

    A kdy má cenu jej zkoušet?

    ZOBRAZIT
  • Halloween – dobrý marketingový nástroj

    Halloween – dobrý marketingový nástroj

    20 inspirativních kreativ

    ZOBRAZIT
  • Jak nejlépe komunikovat s klientem?

    Jak nejlépe komunikovat s klientem?

    Tak, aby práce přínosně odsýpala

    ZOBRAZIT