
20 / 11 / 2021
- Podcast
- 0:00
-
- --:--
-
Jak na práci z domova?
S vhodnými nástroji může být home office hračka
Nejen v době koronavirové karantény, kdy je většina z nás „připoutaná“ doma, je dobré si připomenout nástroje, které usnadňují práci z domova. Podívejte třeba na tento článek, kde popisuji, jak si usnadňuji práci já.
Protože vesměs píšu o specifických online marketingových nástrojích, které nejsou příliš orientované na práci z domova, sepíšu vám níže svoje tipy, jak si takový home office zjednodušit.
Gmail plný výhod
Myslím si, že e-mailovou službu Gmail od Googlu není třeba detailně představovat, jen bych upozornil na pár zajímavých funkcí. Jednou z nich je odložené odeslání zprávy, což může vyhovovat jedincům, kteří si potřebují poštu vyřídit v nestandardní čas (typicky pozdě v noci), ale neradi by někoho takto pozdě otravovali, takže si nastaví odeslání e-mailů na vhodnější čas. Další výhodou je možnost zaslání zprávy v důvěrném režimu. Můžete tak posílat soukromé informace s tím, že se zpráva přestane zobrazovat po vámi definovaném termínu. Určitě se hodí i přednastavené e-mailové šablony, které snadno vložíte do těla mailu, když potřebujete opakovat různé typy zpráv a ušetřit čas.
Online komunikátory vždy po ruce
Všemožné chaty jsou rozhodně nezbytnými nástroji pro práci z domova. Osobně využívám Skype na sdílení obrazovky a Facebook Messenger na skupinové chaty. Google Hangouts je zase praktický z hlediska integrace s Gmailem. Poslední dobou, zejména ve startupech a mladých firmách, je oblíbenou komunikační platformou Slack.
Projektové, organizační a další šikovné nástroje
Pro organizaci úkolů je bezesporu dobrým pomocníkem Trello, o kterém jsem psal zde. Na podobném principu funguje třeba i Asana. Služby od Google, ať už tabulky, dokumenty, prezentace, kalendář, cloudové úložiště Disk nebo G Suite pro firmy, jsou efektivní, jednoduché na ovládání a jejich funkce sdílení je také velmi užitečná.
Pro některé činnosti upřednostňuji spíš službu Office 365 od Microsoftu. Vyhovuje mi její integrace přes mobil a počítač. Mám také moc rád „microsoftí“ nástroj Onenote, který vyžívám pro ukládání různých textů, ať už se jedná o odkazy na zajímavé weby, články z internetu nebo třeba zápisy z obchodních schůzek. Zkrátka je pro mě takovým klasickým papírovým notesem v elektronické formě, navíc s praktickým uspořádáním.
Grafikem snadno a rychle
V případě, že potřebujete rychle „spíchnout“ jednoduchou grafiku a nemáte po ruce profesionála, můžete vyzkoušet online editor Pixlr. Pokud aspoň trochu znáte prostředí Photoshopu, tak v Pixlr zvládnete jakoukoli jednoduchou úpravu levou zadní.
Intuitivním a user friendly nástrojem pro bannery nebo grafiku na sociální sítě je Canva, o kterém jsem psal zde. V bezplatném základu Canvy si můžete jednoduše upravit hotové grafické návrhy, které jsou dost povedené.
Pro práci z domova (i kdyby jen dočasnou) je stejně nejvíce důležitý vlastní režim a také disciplína, bez které to nejde. Ještě že existují tyto dostupné online nástroje, které vám dokážou pomoci přizpůsobit svou práci v jakýchkoliv podmínkách. Přeji vám, ať se daří!
Sdílet článek na
Vložte názor k článku: Jak na práci z domova?
A protože si cením, že jste věnovali svůj čas napsáním komentáře připravil jsem pro vás malý dárek. Stáhněte si můj E-BOOK:
Inspirace pro Facebook 2020 (PDF)